رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گزارش مشروح از برگزاری کنگره جراحان مغز و اعصاب در رامسر

 

گزارش مشروح از برگزاری کنگره جراحان مغز و اعصاب در رامسر

  
حضور جراحان مغز و اعصاب کشور در کنگره سالانه رامسر؛
بیمارستان علوم اعصاب در شمال کشور ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی کنگره سالیانه مغز و اعصاب با اعلام حضور بیش از نیمی از جراحان مغز و اعصاب کشور در این کنگره گفت: بیمارستان علوم اعصاب در شمال کشور ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، شاهرخ یوسف‌زاده چابک پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه کنگره جراحان مغز و اعصاب کشور که در هتل رامسر برگزار شد با اشاره به سطح بالای کیفی این کنگره افزود: سطح بالای مقالات ارائه شده و حضور شرکت‌کنندگان برجسته خارجی در این زمینه باعث بالا رفتن سطح کیفی این کنگره شده بود.
وی اظهار داشت: در آخرین روز این کنگره به بررسی ستون فقرات پرداخته شده که انجم ستون فقرات نزدیک به 20 مقاله ارائه شد که در پایان ارائه مقالات به صورت ویژه آن به بحث و تبادل نظر می پردازند.
یوسف زاده چابک ادامه داد: از ویژگی‌های حائز اهمیت این کنگره فضای بسیار صمیمی و آرامش حاکم بر فضای کنگره بود که موجب شد متخصصان به راحتی درباره آخرین دست‌یافته‌های مغز و اعصاب به تبادل نظر بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این کنگره تلاش شد تا هنرهای سنتی، گویش، فرهنگ بومی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه و همچنین آشنایی با چای بهاره که از تاکیدات استاندار گیلان بود مورد شناسایی حاضران قرار گیرد.
دبیر این کنگره در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی بیمارستان 400 تختخوابی رشت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه این بیمارستان، بیمارستان علوم اعصاب است مطمئناً بعد از پایان ساخت به عنوان یک قطب علمی نه تنها برای سطح کشور بلکه برای کشورهای حوزه دریای خزر خواهد بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از امسال شروع به تربیت رزیدنت کرده که برگزاری این کنگره گام مهمی برای تربیت آنان است.
کنگره سالانه جراحان مغز و اعصاب در هتل رامسر برگزار شد.
در این کنگره متخصصان برجسته جراحی مغز و اعصاب دنیا، پرفسور ژاک موره از فرانسه، پروفسور ارنست نییمی از فنلاند و پروفسور بری کلو از ایتالیا و جراحانی از 40 کشور دنیا در این کنگره حضور دارند.
در این کنگره بیش از 50 مقاله و بیش از 45 پوستر ارائه شد.
انتهای پیام/د10/ب

=======================
استاندار گیلان در کنگره سالانه جراحان مغز و اعصاب رامسر:
شمالی‌ها از اعزام بیماران مغز و اعصاب به خارج بی‌نیاز می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: با راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابی مغز و اعصاب گیلان از اعزام بیماران شمال کشور به تهران و خارج از کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، روح الله قهرمانی چابک صبح امروز در کنگره سالانه جراحان مغز و اعصاب که در هتل رامسر برگزار شد، افزود: این بیمارستان قرار بود 200 تختخوابی باشد اما با توجه به زیرساخت‌های لازم و همچنین نیاز این منطقه به 400 تخت افزایش یافت و با بهترین امکانات در حال ساخت بوده و اعتبارات آن پیش‌بینی شده است.
وی اظهار داشت: پزشکان به جهات مختلف مورد احترام مردم هستند و آنهایی که از احترام بیشتری برخوردارند وظایف سنگین‌تری به دوش می‌کشند.
قهرمانی، پزشکان را خلیفه خدا بر روی زمین خواند و ادامه داد: پزشکان محرم مردم و نزدیک‌ترین افراد به مردم هستند.
وی با اشاره به احداث بزرگترین بیمارستان جراحی مغز و اعصاب گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل ظرفیت بالایی که در شمال کشور وجود دارد و همچنین شرایط آب و هوایی و طبیعی و نزدیکی به مرکز کشور و کشورهای آسیای میانه باید زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این منطقه افزایش یابد و این مسئله با توجه به پیشرفت‌های حاصله و همچنین وجود متخصصان مطرح بین‌المللی قابل دست‌یابی است.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به زیرگذر ساحلی بیان داشت: با جدیت به دنبال احداث راه ساحلی هستیم و فراخوان خوبی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی شده است.
وی تصریح کرد: دریا می‌تواند خرج خود را در بیاورد و در این راستا هزینه‌ای از سوی دولت گذاشته نمی‌شود و این طرح با مشارکت بخش خصوصی از جمله طرح‌هایی است که با مشارکت استان‌های ساحلی باید به احرا درآید.
قهرمانی تاکید کرد: خط ساحلی به دلیل موقعیت خاص می‌تواند بهترین خط راه آهن رشت مشهد را داشته باشد.
در ادامه حسن بهبودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: از ابتدای سال 89 تاکنون بیش از 11 همایش در این زمینه برگزار کردیم که دستاوردهای علمی بالایی به همراه داشته است.
وی بیان داشت: از پنج شنبه(امروز) نیز کنگره جامعه جراحان را در گیلان خواهیم داشت.
پرفسور حمید رحمت رئیس نیز در این کنگره گفت: تاریخ جراحی مغز و اعصاب در ایران به 60 سال پیش بازمی‌گردد و از سال 29 به صورت رسمی آغاز شده و بنیانگذاران این رشته پایه استواری را در کشور بنا گذاشتند زیرا این رشته یکی از رشته‌های بسیارعلمی و پرکار و منسجم بوده است.
انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران افزود: هم اکنون حدود 500 جراح مغز و اعصاب در کشور وجود دارند.
انتهای پیام/ط10/ب

=============================
در رامسر با حضور جراحان 40 کشور دنیا؛
کنگره بین‌المللی سالانه جراحان مغز و اعصاب آغاز شد

خبرگزاری فارس: کنگره بین‌المللی سالانه جراحان مغز و اعصاب از صبح امروز در هتل رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در این کنگره که به مدت سه روز در هتل رامسر برگزار می‌شود جراحان مغز و اعصاب ایران و جهان حضور دارند.
دبیر علمی این کنگره گفت: هدف از برگزاری این کنگره افزایش توان علمی جراان مغز و اعصاب کشور و بحث و تبادل نظر درباره علم جراحی مغز و اعصاب و ایجاد نزدیکی با مجامع علمی بین‌المللی است.
شاهرخ یوسف‌زاده چابک افزود: در این کنگره جراحان مغز و اعصاب و متخصصان کشور و آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی خود ارائه کرده و در مورد این دستاوردها به طور مفصل بحث و تبادل نظر دارد.
وی اظهار داشت: برگزاری این کنگره انگیزه بسیار بالایی برای جراحان مغز و اعصاب کشور است تا در چنین فضایی به بیان دستاوردها پرداخته و همگام با پیشرفت‌های علمی روز دنیا خدمات موثرتری را به مردم کشور ارائه دهند.
یوسف‌زاده چابک ادامه داد: برگزار کننده این کنگره انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور است و نخستین دوره این کنگره در سال 42 در همین هتل با حضور تنها پنج متخصص مغز و اعصاب برگزار شد.
در این کنگره متخصصان برجسته جراحی مغز و اعصاب دنیا، پرفسور ژاک موره از فرانسه، پروفسور ارنست نییمی از فنلاند و پروفسور بری کلو از ایتالیا و جراحانی از 40 کشور دنیا در این کنگره حضور دارند.
انتهای پیام/آ30/ب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد