رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر؛ شهرستان فقیر در سرانه ورزشی

  

رامسر؛ شهرستان فقیر در سرانه ورزشی

در نشست شورایعالی ورزش مطرح شد؛
توریسم ورزشی در عباس‌آباد بهشهر مورد توجه است

خبرگزاری فارس: در نخستین نشست اعضای شورای عالی ورزش بهشهر، توریسم ورزشی در منطقه تفریحی توریستی عباس آباد این شهرستان مطرح و مورد تأکید قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، به‌دلیل اهمیت ورزش در جامعه و از آنجا که ورزش به‌صورت یک صنعت برای توسعه و رشد کشورها در آمده است، ضرورت تشکیل شورای عالی ورزش در استان‌ها به مدیریت استاندار و در شهرستان‌ها به مدیریت فرماندار دیده شد تا از درون آن با بررسی داشته‌ها و آنچه که باید بدنبال آن بود اتفاقات خوشی در عرصه ورزش رخ دهد.
شهرستان بهشهر در کنار آمل، رامسر و قائمشهر چهارمین شهرستان فقیر در بحث سرانه ورزشی است و در حالیکه سرانه ورزشی در ایران یک متر بوده و به 2/1 متر رسیده است در سایر کشورها دو متر است و در شهرستان بهشهر به نیم متر هم نمی‌رسد.
محدودیت‌های مالی و مکانی تنها یکی از دلایلی است که باعث شده تعداد اندکی از خانواده‌ها به سمت ورزش بروند و آنچنان که باید استقبال خوبی از همین چند باشگاه و سالن ورزشی نشود و از طرفی هنوز این فرهنگ جا نیفتاده که هزینه کردن در ورزش، نوعی سرمایه‌گذاری است.
یکی از موضوعاتی که در نخستین جلسه شورای عالی ورزش بهشهر صبح امروز از سوی ماشا‌الله طرزه‌یی نژاد رئیس تربیت بدنی بهشهر مطرح شد، بحث توریسم ورزشی در منطقه تفریحی توریستی عباس آباد بود و در این بحث به یک سرمایه‌گذار بومی که تلاش دارد تا پیست دوچرخه سواری کوهستان را در عباس آباد راه‌اندازی کند، اشاره شد.
علی صفوی سرمایه‌گذار بومی با ورود به جلسه از اینکه در دوچرخه سواری قهرمان ملی داریم اظهار خرسندی کرد و از طرح خود گفت که همه راه‌ها را رفته اما منابع طبیعی اجازه فعالیت نمی‌دهد و توضیح داد: هیچ ساخت و سازی قرار نیست برای پیست دوچرخه سواری کوهستان انجام شود و ضرورت‌ها به‌صورت کانکس است.
محمدرضا البرزی فرماندار بهشهر با بیان اینکه نباید کاری کنیم تا سرمایه‌گذار از اجرای طرح در منطقه منصرف و به شهر یا منطقه دیگری برود، گفت: منابع طبیعی، گردشگری و سایر ادارات مربوطه برای اجرای طرح عنوان شده همکاری لازم را با سرمایه‌گذار انجام دهند.
در ادامه، غلامرضا شریعتی فرمانده سپاه ناحیه بهشهر از تشکیل شورای ورزشی محلات و فعال بودن ورزش بویژه والیبال و فوتسال در همه رده‌های مقاومت بسیج خبر داد و خواستار کمک تربیت بدنی برای آماده سازی زمین فوتبال و والیبال در عباس آباد شد.
رؤسای دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی هم با بیان اینکه کارهای زیر بنایی و اساسی در حوزه ورزش شکل نگرفته است، اظهار داشتند: بعضی باشگاه‌های جهان به‌واسطه ورزش جهانی شدند حتی در حد یک شهر و کشور قرار دارند و ما هم با توجه به استعدادهای فراوانی که داریم باید برنامه‌های منسجم‌تر و زیربنایی انجام دهیم.
جلسه بعدی شورای عالی ورزش بهشهر سه هفته دیگر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد