رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آخرین گزارشها از: سمینار دو روزه تخصصی روسای بنیاد مسکن در رامسر

 

آخرین گزارشها از: 

سمینار دو روزه تخصصی روسای بنیاد مسکن کشور در رامسر

  
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور:
75 درصد از واحدهای روستایی کشور مقاوم نیستند

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از 4 میلیون و 400 هزار واحد روستایی بیش از 75 درصد آن مقاوم نبوده و نیازمند بهسازی هستند.

عزیزالله مهدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر با اشاره به آسیب پذیر بودن این واحدها در حوادث افزود: باید تلاش کرد که تمامی این اماکن را بهسازی کرده تا از جان و مال مردم در برابر حوادث محافظت شود.
وی اظهار داشت: سالانه 200 هزار واحد از این واحدها بهسازی شده و هر ساله این امر تحقق یافته است و تا پایان برنامه چهارم باید بالغ بر یک میلیون واحد بهسازی می‌شد که از این تعداد 725 هزار واحد در سال 88 بهسازی شد و در سال 89 نیز پیش‌بینی شده که 400 هزار واحد بهسازی شود.
مهدیان ادامه داد: از این میزان 200 هزار واحد به بانک مسکن و 200 هزار واحد دیگر به سایر بانک‌های عامل معرفی شده است و تا پایان سال جاری در مجموع یک میلیون واحد به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: علاوه بر این آمار تعدادی از واحدهای نامقاوم را خود مردم کمک کرده و بهسازی می‌کنند.
وی در ادامه بیان داشت: در راستای بازسازی مناطق حادثه دیده نیز تاکنون همه حوادث اتفاق افتاده را پشتیبانی کرده‌ایم و تمامی اماکن بازسازی شده و در حال حاضر در حال بهسازی اماکن زلزله‌های اخیر مثل فارس، کرمان، خراسان رضوی و سمنان هستیم و در حال حاضر آمادگی در غالب بحران را داریم.
مهدیان خاطرنشان کرد: فرهنگ ساخت و ساز در استان مازندران فرهنگ بالایی است و در سال حدود 20 هزار واحد در استان بهسازی می‌شود به طوری که در کشور بعد از کرمان استان مازندران در این زمینه رکورد دار است و کرمان نیز به دلیل حادثه اخیر و کپرنشینی و همچنین گستردگی رتبه اول را داراست.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان اعتبار داشته‌اند، تصریح کرد: این اعتبار در سال جاری به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است که افزایش 15 درصدی سالانه را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/خ20/ب

------------------------------------------------------------------
معاون مسکن بنیاد مسکن:
بیشترین سهمیه مسکن مهر در استان تهران است

خبرگزاری فارس: معاون مسکن و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: استان تهران با دارا بودن 25 هزار واحد مسکن مهر بیشترین سهمیه را در کشور از آن خود کرده است.

جواد حق‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: بعد از تهران، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و ... هر کدام با دارا بودن بیش از 10 هزار واحد مسکونی مهر بیشترین سهم را دارند.
وی اظهار داشت: از یک‌هزار و 70 شهر کشور، حدود 837 شهر زیر 25 هزار خانوار داریم که جمعیتی بالغ بر 6 میلیون و 700 نفر دارد و ما مسکن مهر را برایشان اجرایی می‌کنیم.
معاون مسکن و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که از یک میلیون واحد که در شهرها ساخته می‌شود، 150 درصد یعنی 150 هزار واحد را باید در این قالب با کمک مردم احداث کنیم.
حق‌شناس بیان داشت: در این زمینه تامین زمین از منابع دولتی و ملی و گاهی حتی از زمین‌های خود مردم که اعلام آمادگی کرده‌اند، استفاده می‌شود و برای زمین‌های مشخص شده طرح تهیه می‌شود و برنامه آماده‌سازی این زمین‌ها به کمک پیمانکار انجام می‌گیرد.
حق‌شناس خاطرنشان کرد: متقاضیان به بانک عامل معرفی می‌شوند و در چهار مرحله تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 214 هزار متقاضی در این شهرها شناسایی کردیم که شرایط را دارا بوده‌اند و تاکنون برای 176 هزار و 800 واحد مسکونی زمین تامین شده‌ است.
معاون مسکن و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسکن مهر گفت: از متقاضیانی که به بانک معرفی شده‌اند، 177 هزار و 980 مورد اخذ پروانه داشته‌اند که 94 هزار و 585 مورد برای اجاره 99 ساله و کسانی که خود زمین آورده‌اند 83 هزار و 395 واحد‌‌ هستند.
حق‌شناس بیان داشت: از این تعداد 170 هزار و 500 متقاضی را به بانک مسکن معرفی کردیم و 124 هزار و 762 مورد انعقاد قرار داد شده که در مجموع در حال حاضر 149 هزار و 219 مورد اجرای فوندانسیون شده است.
حق‌شناس یادآور شد: 84 هزار و 272 مورد قسط اول را از بنیاد مسکن دریافت کردند.
وی افزود: از آبان ماه سال گذشته کار ما آغاز شده و از هفته دولت افتتاحیه‌ها آغاز شده است و هر پروژه روند یک ساله دارد.
معاون مسکن و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 16 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و تحویل‌ داده شده و در حال افتتاح است.
انتهای پیام/م20/ب

---------------------------------------------------  
معاون بنیاد مسکن کشور خبر داد:
اجرای طرح هادی در 26 درصد روستاهای کشور

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از اجرایی شدن طرح هادی در 26 درصد از روستاهای کشور خبر داد.

محمدرضا شاملو در حاشیه برگزاری سمینار دو روزه تخصصی روسای بنیاد مسکن و شرکت بنیاد بتن ایران که در رامسر برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: فعالیت‌های مختلف و متنوعی در حوزه معاونت عمرانی بنیاد مسکن داریم که اصلی‌ترین و باسابقه‌ترین آن اجرای طرح هادی در روستاهاست.
وی اظهار داشت: تا پایان شهریور سال جاری در کل کشور برای بیش از 24 هزار و 600 روستای بالای 20 هزار طرح هادی تهیه و آغاز شده که بیش از 24 هزار روستای آن تمام شده و باقی در دست اجرا است.
شاملو ادامه داد: به طور کل 26 درصد روستاها طرح هادی اجرا شده و برای بالغ بر 60 درصد روستاها طرح هادی تهیه شده و در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: برای تمام روستاهای بالای 20 هزار خانوار تا پایان برنامه پنجم باید طرح هادی تهیه و اجرا شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: برای حدود 10 هزار روستا کار اجرایی طرح هادی انجام پذیرفته است و این بدان معنا نیست که در این روستاها ما مشکلی نداریم این یعنی ما معابر اصلی را به اتمام رسانده‌ایم و معابر درجه دو و فرعی‌ها به تدریج با کمک‌های مردم در سال‌های بعدی انجام می‌شود.
وی بیان داشت: امیدواریم این امر با تامین اعتبارات مورد نیاز سریع‌تر انجام شود، برای انجام طرح هادی در سال جاری نیاز به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار داریم که کمتر از یک سوم آن را در حال حاضر داریم که بسیار کم است.
شاملو درباره طرح هادی در استان مازندران گفت: وضعیت بسیار خوبی داریم هرچند در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت خوبی نداشته‌ایم ولی در سال‌های اخیر با تلاش‌های پی‌درپی عقب ماندگی‌های گذشته جبران شد.
وی در ادامه گفت: با تمام این‌ها بازهم به مازندران باید توجه ویژه داشت زیرا مازندران به لحاظ ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی که دارد و هجوم ساخت وسازی که در روستاها دیده می‌شود، نیازمند توجه و اعتبارات ویژه‌تری است تا بتوانیم بافت موجود را حفظ و ‌طوری‌ عمل کنیم که مازندران از روند فعلی و آمار میانگین کشوری جلوتر باشد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در ادامه در خصوص سند‌دار کردن املاک روستایی گفت: کار سنددار کردن املاک روستایی به صورت مشترک بین بنیاد و ثبت اسناد انجام می‌گیرد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم پیگیر این امر است‌ که با این امر چند نتیجه خوب حاصل شد که از آن جمله کاهش حجم اختلافات ملکی، بالا رفتن ارزش زمین‌ها به دلیل سنددار بودن و... است.
وی گفت: تا آخر شهریور برای بیش از 2 میلیون و 440 هزار واحد روستایی سند ‌صادر می‌شود که با این حساب بیش از نیمی از واحد‌های روستایی سنددار می‌شود.
شاملو با اشاره به اینکه از دیگر کارهای‌ این حوزه بهسازی بافت با ارزش‌ روستاهاست، افزود: بعضی از روستاها به لحاظ بافت اقلیمی و معماری باید حفظ شوند که این امر گردشگران را بیشتر جذب کرده و اقتصاد روستا را بالا می‌برد که در مازندران نیز یکی از این بافت‌های با ارزش را داریم که روستای کندلوس است.
شاملو ادامه داد: تاکنون 56 روستا کارهای اولیه آن انجام شده و 40 روستا هم کارشان اجرا شده است.
وی در پایان به بحث جدید و نو در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: بحث جدید ما که در تیر ماه سال جاری تصویب شده، باغ شهرها است که طی آن زمین‌های بدون استفاده را تبدیل به باغ خواهیم کرد.
شاملو گفت: در سال جاری در هر استان یک منطقه را شناسایی کرده تا مطالعات آن انجام شود و اجرایی کنیم.
انتهای پیام/م20/ک

-------------------------------------------------------
نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس:
شهرسازی نباید فدای مسکن‌سازی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ساخت و ساز مسکن در شهرها گفت: شهرسازی نباید فدای مسکن‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، ابوالفتح نیکنام عصر امروز در سمینار دو روزه تخصصی روسای بنیاد مسکن و شرکت بنیاد بتن ایران که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان بنیاد مسکن کشور در رامسر برگزار شد، گفت: شاهد کاهش قیمت زمین و مسکن در کشور هستیم و این مسئله دستور‌العمل خاصی نبوده که ابلاغ شود بلکه عملکرد ویژه دولت سبب آن شده است.
وی اظهار داشت: روند رو به رشد قیمت در مسکن به حدی بود که مردم از زندگی شاد و آرام ناامید می‌شدند اما وزارت مسکن و شهرسازی توانست از این مسئله جلوگیری و موجی پایین آمدن قیمت مسکن در کشور شود.
نیکنام با انتقاد از نام وزارت مسکن و شهرسازی عنوان کرد: این نام نشان‌دهنده اولویت مسکن در شهرسازی است ما نباید ابتدا مسکن‌ها را بسازیم و بعد شهرها را بلکه باید به شهرهایمان در حد منزلت آنها بها دهیم و مسکن‌ها را با توجه به مسایل شهرسازی بنا کنیم.
وی بیان داشت: مسکن تنها جایی برای خوابیدن نیست، اگر در حالت‌هایی ناهنجار شکل بگیرد اثر مثبت خود را در جامعه از دست می‌دهد، بهتر است نام وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت شهرسازی و مسکن تغییر یابد.
نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرها را نباید به هر شکلی که دلمان خواست، بنا کنیم بلکه باید شهرها را برای آیندگان بسازیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید نسبت به وعده‌هایی که به عنوان مسئول به مردم می‌دهیم، وفادار باشیم.
حجت‌الاسلام هاشم رسولی محلاتی بحث رعایت اخلاق در تمام نهادها را ضروری و لازم دانست و گفت: تمام مشکلات ما از بی‌تقوایی است و اگر تقوی پیشه کنیم مشکلی برای جایی به وجود نمی‌آید.
انتهای پیام/آ20

 --------------------------------------------------------------------------------
استاندار مازندران:
بنیاد مسکن سامانه تبدیل زباله به برق را در روستاها ایجاد کند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران پیشنهاد داد که سامانه تبدیل زباله به برق در روستاها توسط بنیاد مسکن ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سید علی‌اکبر طاهایی بعد از ظهر امروز در سمینار دو روزه تخصصی روسای بنیاد مسکن و شرکت بنیاد بتن ایران که با حضور وزیر مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان بنیاد مسکن کشور در رامسر برگزار شد، گفت: بنیاد مسکن می‌تواند در ساماندهی زباله‌های روستاها وارد عمل شده و در تبدیل زباله و تولید برق از آن اقدام کند.
وی اظهار داشت: یکی از آرزوهای مدیرانی که از زمان انقلاب روی کار آمدند تعیین متولی برای روستاها بود زیرا شهرها از گذشته متولی داشتند اما اوضاع روستاها بلاتکلیف مانده بود و در طول انقلاب به ویژه در دولت نهم و دهم نگاه ویژه‌ای به روستاها شد که من به عنوان یک خادم مردم این ادعا را گواهی می‌دهم.
طاهایی ادامه داد: بنیاد مسکن با نگاه مدیریتی ویژه توفیقات چشمگیری داشته و ما می‌خواهیم تلاش کنیم این توفیقات اضافه شود.
وی با اشاره به اینکه استان مازندران از نظر دارا بودن زمین ملکی دولتی با کاستی مواجه است، بیان داشت: به این جهت در احداث مسکن مهر در استان مشکلات زیادی وجود داشت، تعهد ما برای مسکن مهر تا پایان امسال 32 هزار و 250 واحد بود که توانستیم در این مسئله با اجرای طرح خود ملکی توفیقاتی به دست آوریم.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا برای 49 هزار و 508 واحد پروانه صادر شد که زمین آن متعلق به افراد است.
وی تصریح کرد: استان مازندران در شهرهای بالای 25 هزار نفر از بخش قابل توجهی از زمین‌های ملکی افراد در مسکن مهر بهره برده است که این جهش بزرگی در استان به وجود آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نمای نازیبای مازندران اشاره کرد و بیان داشت: حلب و ایرانیت منظر غالب استان شده است که این حلب‌های نازیبا و رنگ پریده و ایرانیت‌های سرطان‌زا زیبایی را از مازندران گرفته است.
طاهایی با تشکر از مسئولان مسکن مهر در الزام بهره‌گیری از سفال در طرح‌های مسکن مهر افزود: نیاز به تکنولوژی سفال‌سازی در استان مازندران داریم.
انتهای پیام/آ20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد