رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

هیئت آلمانی از جنگل های رامسر بازدید کردند

 

هیئت آلمانی از جنگل های رامسر بازدید کردند

به منظور اجرایی کردن مدیریت پایدار جنگل‌های خزری؛
هیئت آلمانی از جنگل‌های شمال کشور بازدید کرد

خبرگزاری فارس: یک هیئت آلمانی به همراه محمدرضا مروی مهاجر استاد دانشگاه تهران به منظور اجرایی کردن مدیریت پایدار جنگل‌های خزری از جنگل‌های شمال بازدید کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، این هیئت به دعوت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در 16 مهرماه وارد منطقه غرب مازندران شدند و این بازدید تا امروز ادامه داشت.
علی اوسط منتظری، معاون مناطق مرطوب ونیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیران کل ستادی، سید ابوطالب وهابی مدیرکل و سیروس قربان‌نژاد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران ـ‌ نوشهربه همراه کارشناسان فنی در بازدید این هیئت از جنگل‌های حوزه رامسر و گلندرود نوشهرحضور داشتند.
پروفسورمیکاییل سوخو رئیس بنیاد بین‌المللی سوخو و استاد دانشگاه گرایسفالد آلمان، جنگل‌های خزری را قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان دانست و نوع مدیریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این جنگل‌ها را مثبت ارزیابی کرد.
وی از نوع مدیریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در عرصه‌های تجدید شونده جنگلی به عنوان الگویی مناسب و کاربردی برای سایر کشورها نام برد.
پروفسورهانس گناپ رئیس دپارتمان جزیره فیلم آژانس حفاظت از طبیعت آلمان نیز جنگل‌های خزری را به عنوان یک میراث طبیعی جهانی برشمرد و حفاظت از آن را به عنوان یک وظیفه برای تمامی دوستداران طبیعت دانست.
جنگل‌های هیرکانی یا خزری در شمال ایران با وسعت حدود 2 میلیون هکتار از غرب به شهرستان آستارا و از شرقی‌ترین نقطه‌ خود به گلیداغی در ترکمن صحرای استان گلستان محدود می‌شود.
انتهای پیام/خ30/ب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد