رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

وعده حق بیمه 17 درصدی صیادان رامسری محقق نشده است

 

وعده حق بیمه 17 درصدی صیادان رامسری محقق نشده است

رئیس هئیت مدیره شرکت تعاونی پره اتحاد رامسر:
وعده حق بیمه 17 درصدی صیادان محقق نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی پره اتحاد رامسر از محقق نشدن وعده حق بیمه 17 درصدی صیادان گلایه کرد.


جلیل درویش عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: صید ماهی از 20 مهر ماه سال جاری شروع و تا 20 فروردین سال آینده به مدت شش ماه ادامه دارد.
وی اظهار داشت: به‌دلیل سرازیر کردن پسماندهای شیمیایی شرکت‌های صنعتی و سیستم فاضلاب شهری به دریا و وجود موجودی به‌نام شانه‌دار دریایی و ... صید ماهی در یک دهه اخیر بسیار کم شده است و این مسئله باعث عدم درآمد‌زایی برای صیادان در فصل صید شده است.
درویش عباسی همچنین به نبود ادوات کافی برای صید و قیمت بالای ماهی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه صید ماهی به‌صورت سنتی انجام شده و مقدار صید بسیار کم و و قیمت گران ماهی موجب عدم استقبال از سوی خریدار شده و صیادان در فصل صید به لحاظ درآمد مالی دچار مشکلات فراوان می‌شوند.
وی درباره بیمه صیادان تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل صیادان پرداخت حق بیمه 27 درصدی است و با وجودی که از سوی مسئولان مرتبط وعده بیمه 17 درصدی به صیادان داده شده است اما تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس هیئت مدیره پره اتحاد رامسر به بیان نکته مهمی پرداخت و گفت: در سنوات اخیر شرکت تعاونی‌های پره در ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا نیز فعالیت داشته و قرار بر آن بود تا ارگان‌هایی چون فرمانداری، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری‌ها به شرکت تعاونی پره مساعدت مالی کنند اما تاکنون با توجه با اینکه طرح سالم‌سازی دریا در این منطقه به نحو احسن اجرا شد و همه مسئولان از نحوه انجام آن راضی بودند، هیچگونه مساعدت مالی صورت نگرفته است.
وی از تمام مسئولان مرتبط خواست تا در این خصوص تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
درویش عباسی در پایان گفت: با ادامه روند کنونی در شرکت تعاونی‌های صیادان درصد ورشکستگی آنها بسیار زیاد خواهد بود.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد