رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ذخایر آبی مازندران به گلستان و سمنان منتقل می‌شود

 

ذخایر آبی مازندران به گلستان و سمنان منتقل می‌شود

با احداث 6 سد در مازندران؛
ذخایر آبی مازندران به گلستان و سمنان منتقل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: ذخایر آبی مازندران را با احداث شش سد به گلستان و سمنان انتقال می‌دهیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سیدعلی‌اکبر طاهایی عصر یکشنبه در بازدیدی میدانی که به همراه استاندار مونگستائو قزاقستان از بندر امیرآباد بهشهر داشت، طی نشستی در شرکت کشتی‌سازی صدرا با بیان اینکه با بهره‌برداری از شش سد در حال احداث مازندران 2 هزار متر مکعب ذخایر آبی اضافی در مازندران داریم، اظهار داشت: این ذخایر را می‌توانیم به گلستان و سمنان منتقل کنیم.
وی افزود: سالانه 800 میلی‌متر باران در این استان می‌بارد که دو میلیارد متر مکعب آن آب‌های زیرزمینی و 5 میلیارد متر مکعب آن آب‌های سطحی است؛ یعنی برای 500 هزار هکتار از مزارع آب کافی داریم و فقط باید با احداث سدها تنظیم شوند.
وی تصریح کرد: دو میلیارد متر مکعب ذخایر آبی اضافی داریم که می‌توانیم به استان گلستان و سمنان منتقل کنیم همچنین هزینه تنها پروژه انتقال آب به گلستان 300 میلیارد دلار است.
طاهایی به همتای قزاق خود درباره سرمایه‌گذاری‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر گفت: تاکنون 600 میلیارد دلار در بندر سرمایه‌گذاری شده و تا 10 سال آینده نیز 700 میلیارد دلار دیگر باید در این مکان سرمایه‌گذاری شود.
وی درباره فرودگاه‌های استان خاطرنشان کرد: اکنون سه فرودگاه نوشهر، ساری و رامسر در مازندران داریم که برای توسعه فرودگاه نوشهر امسال 70 میلیارد تومان مصوب شد و این موضوع از دیگر قابلیت‌های استان شمالی است.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به قابلیت‌هایی مانند وجود 3 هزار واحد تولیدی، 79 نوع محصول کشاورزی، وجود لبنیات کاله با 50 میلیون دلار صادرات در سال، افتتاح نخستین کارخانه خودروسازی، پروژه پرورش ماهیان خاویاری در قفس، وجود صنایع سیمان و فولاد، تولید گل و گیاه، بهره‌برداری از کارخانه میله‌گرد سازی و کارخانه گچ گیپس تولید کننده گچ صادراتی در امیرآباد گفت: بزرگترین کارخانه کاغذ سازی هم در بندر امیرآباد تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ معادن ذغال سنگ، کلرید، گرانیت درجه یک هم در استان داریم و با این قابلیت‌ها امکان سرمایه‌گذاری، همکاری و توسعه بین دو استان دوست و همسایه بسیار زیاد است.
طاهایی همچنین با اشاره پیگیری وارد کردن دام زنده از قزاقستان گفت: می‌توان دام زنده را از راه بندر امیرآباد به ساری منتقل کرد تا در این استان به سایر فرآورده‌ها تبدیل شود.
وی در پایان آمادگی استان مازندران را برای هرگونه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری اعلام کرد و اظهار داشت: حتما سفری به مونگستائو قزاقستان خواهد داشت و از نزدیک با فعالیت‌ها و موقعیت جغرافیایی آن بیشتر آشنا می‌شود.
انتهای پیام/ر20/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد