رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بلاغی:سطح مسابقات سنگنوردی رامسر بسیار بالا بود

 

بلاغی:

سطح مسابقات سنگنوردی رامسر بسیار بالا بود

بلاغی در گفت‌وگو با فارس:
کسب مدال از سوی سنگنوردان نشان از پتانسیل جوانان ایرانی دارد

خبرگزاری فارس: داور درجه 2 سنگنوردی گفت: کسب مدال از سوی سنگنوردان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین، نشان از پتانسیل جوانان ایرانی دارد که نیاز به حمایت دارند.


علیرضا بلاغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: رسیدن به مدال در رده سنی بزرگسالان در رشته سرعت نشان از توان و استعداد جوانان ایرانی دارد، چرا که هنوز سنگنوردی ایران در این رشته یک دیواره استاندارد هم ندارد.
وی افزود: تقریبا 3 سال پیش در جریان مسابقات سنگنوردی در چین توزنده جانی یکی از ملی‌پوشان خراسانی پس از اتمام رقابت‌ها شخصا با متر فاصله گیره‌های دیواره سرعت را اندازه گرفته و با خود به ایران آورد. بر اساس اطلاعات وی کروکی مسیر را طراحی کردیم تا در مسابقات داخلی و تمرینات سنگنوردان مورد استفاده قرار بگیرد، که فکر می‌کنم هنوز هم از همان کروکی استفاده می‌شود.
مسئول اسبق بخش داوری فدراسیون عنوان کرد: متاسفانه توجه لازم به این رشته از سوی مسئولان ورزش صورت نمی‌گیرد، این درحالی است که نتایج این مسابقات نشان از توان ورزشکاران ما دارد که نیاز به حمایت دارند؛ چرا که با کمترین امکانات توانستند به دو مدال دست پیدا کنند.
داور درجه 2 سنگنوردی با اشاره به مسابقات المپیاد دانش آموزی که 27 و 28 شهریور در رامسر برگزار شد گفت: در 2 مقطع دبیرستان و راهنمایی مسابقات سنگنوردی در بخش پسران برگزار شد. سطح مسابقات در حدی بود که از میان سنگنوردان مقطع دبیرستان به راحتی می‌توان برای تیم ملی ورزشکار انتخاب کرد.
وی افزود: متاسفانه بین دو نهاد فدراسیون کوهنوردی که متولی بخش قهرمانی است و آموزش و پرورش که منبع انسانی استعدادهای مختلف است هیچ ارتباطی وجود ندارد. در این رقابت‌ها هیچ مسئولی از سوی فدراسیون برای شناسایی استعدادها حضور نداشت که جای تاسف دارد.
بلاغی عنوان کرد: برای توسعه این رشته و تداوم کسب مدال نیاز به بازنگری مسئولان ورزش چه در فدراسیون کوهنوردی و چه در سازمان تربیت‌بدنی در خصوص نحوه حمایت از این رشته پرمدال و جذاب است.
تیم ملی سنگنوردی ایران در 2 بخش زنان و مردان مسابقات قهرمانی آسیا در چین را با کسب یک مدال نقره و یک برنز در رشته سرعت به پایان برد.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد