رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جشن پایان بی سوادی در رامسر

 

جشن پایان بی سوادی در رامسر

مدیرکل نهضت سوادآموزی مازندران خبر داد:
برپایی جشن پایان بی‌سوادی در غرب مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهضت سوادآموزی مازندران گفت: غرب مازندران در سال آینده جشن پایان بی‌سوادی می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، موسی امینی پیش از ظهر امروز در جلسه راهبردی نهضت سوادآموزی شهرستان آمل با بیان اینکه سال گذشته در استان مازندران چهار شهر جشن پایان بی‌سوادی برگزار کردند، افزود: شهرهای سوادکوه، قائمشهر، رامسر و تنکابن از چرخه سوادآموزی خارج شدند.
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه پنجم توسعه قرار بود جشن پایان بی‌سوادی شهرهای مازندران در سال 92 به پایان می‌رسد، تصریح کرد: مازندران با برنامه‌های اجرا شده در بخش نهضت سوادآموزی از این برنامه پیش افتاده است.
امینی با تأکید بر اینکه جشن پایان بی‌سوادی را به عنون پایان صددرصد بی‌سوادی نمی‌دانیم، افزود: بخش‌هایی برای مهاجران، گروه‌های آموزش ناپذیر و بازماندگان از تحصیل نیز باقی می‌ماند تا زیر پوشش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه اگر در منطقه 97درصد افراد باسواد شده باشند آن منطقه را وارد جشن پایان بی‌سوادی می‌کنیم، گفت: سه درصد باقی مانده نیز برای اتمام بی‌سوادی به بسیج سازندگی، حوزه‌های مقاومت و یا طرح‌های خرید خدمتی واگذار می‌کنیم.
امینی با اعلام اینکه پایان بی‌سوادی در مازندران از غرب به شهرستان آمل و از شرق به شهرستان جویبار رسیده است، اظهار داشت: در غرب استان در شهرهای نوشهر، محمودآباد، بابلسر و نور پایان بی‌سوادی اعلام شده است و شهر چالوس نیز در ماه‌های آینده به این جمع خواهد پیوست.
مدیرکل نهضت سوادآموزی مازندران یادآور شد: برای گروه‌های 50سال به بالا نیز این افراد حق شرکت در کلاس‌ها را دارند اما جز قشرهای پایان بی‌سوادی قرار نمی‌گیرند.
وی با بیان اینکه برای افزایش فرهنگ ایثار و مقاومت باید دانش و آگاهی مردم افزایش یابد، افزود: کشوری که می‌خواهد اقتدار خود را در دنیا در تمامی زمینه‌ها داشته باشد باید آگاهی و سطح سواد بگنجاند.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد