رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گازرسانی به چند روستای شهرستان رامسر

 

گازرسانی به چند روستای شهرستان رامسر

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:
گازرسانی به 350 روستای مازندران در دست مطالعه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: گازرسانی به 350 روستای مازندران در دست مطالعه است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، محسن عرب‌مقصودی بعدازظهر امروز در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به روستای عظیمیه (چالکش) و 9 روستای حومه این منطقه در بخش مرکزی تنکابن ضریب بهره‌مندی گاز روستایی تنکابن را 85 درصد اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا ضریب بهره‌مندی گاز روستایی تنکابن به 85 درصد می‌رسد.
وی افزود: پروژه گازرسانی عظیمیه و 9 روستای اطراف آن در حال انتخاب پیمانکار است.
عرب‌مقصودی با اشاره به فعالیت گاز مازندران در سه محور شهری، روستایی و جایگاه‌های سی ان جی اظهار داشت: از روستاهایی از استان که امکان گازرسانی در آنها وجود دارد، 109 روستا در حال انجام است و 350 روستای دیگر نیز در دست مطالعه قرار دارد که پس از انجام مطالعات و تامین اعتبار عملیات گازرسانی آنها آغاز می‌شود.
عرب مقصودی ادامه داد: 67 درصد خانوارهای روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردارند که این رقم از نرم کشوری بسیار بالاتر است.
وی گازرسانی به روستاها را خواسته به‌حق آنها عنوان کرد و از تلاش و خواست شرکت گاز مازندران در رسیدن به این نعمت پاک و مفید به روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: در تنکابن در حوزه شهری صد در صد گازرسانی شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به 43 روستای شهرستان تنکابن در هفته گذشته در قالب سه پروژه کترا، نعمت آباد و قلعه گردن و آغاز عملیات گازرسانی به منطقه عظیمیه در قالب 10 روستا تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ضریب بهره‌مندی روستاهای تنکابن به 85 درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان داشت: گاز، سوخت پاک و ارزانی است و از تخریب جنگل و آلودگی هوا صیانت می‌کند و در بحث ایجاد رفاه روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها موثر است به همین منظور باید در مصرف آن نهایت دقت و صرفه‌جویی را خرج کرده تا همه مردم از این نعمت الهی به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند.
عرب مقصودی با اشاره به ساختمان جدید گاز ناحیه تنکابن که شامل سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس آباد می‌شود، گفت: ساختمان قبلی در خورشان مردم منطقه نبوده و توانایی سرویس‌د‌هی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه را در آن شرایط نداشت و لازم بود ساختمانی متناسب با منطقه داشته باشیم.
وی بیان داشت: ساختمان جدید گاز تنکابن با صرف هزینه‌ای بالغ بر 16 میلیارد ریال در چهار طبقه و زیربنایی معادل 2 هزار و 600 مترمربع و واحدهای چهارگانه اداری در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع ساخته شده است و امیدواریم این مجموعه موجب خدمات ارزنده‌تری به مردم منطقه باشد.
در این مراسم علاوه بر آغاز عملیات گازرسانی به روستای عظیمیه و 9 روستای دیگر که با 19 میلیارد ریال هزینه، بهره‌برداری از گاز روستایی چرخچی محله با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 334 میلیون تومان و 3 هزار و 940 متر لوله‌گذاری، 3 هزار و 900 خانوار را از نعمت گاز بهره‌مند کرد.
انتهای پیام/س10/ز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد