رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

هزارو پانصد نفر برای رامسر

 

هزارو پانصد نفر برای رامسر

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛
رزمایش عملیات کربلای 10 در چالوس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ سوم پیاده امامت لشکر 25 کربلای چالوس از برگزاری رزمایش عملیات کربلای 10 در منطقه عمومی مرزن آباد این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حمیدرضا رستمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از سری برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری در کشور اجرا و برگزاری عملیات‌های مختلف دفاع مقدس در 30 استان در نظر گرفته شده است که برگزاری رزمایش و نمایش عملیات کربلای 10 به عهده استان مازندران و شهرستان چالوس است.
وی اظهار داشت: این رزمایش در 31 شهریور آغاز می‌شود و به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.
رستمیان ادامه داد: این برنامه برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل جوان ترتیب داده شده است و با حضو پرشور مردم به اهداف مورد نظر دست می‌یابیم.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این رزمایش و نمایش یگان تیپ پیاده امامت و گردان‌های امام حسین شهرستان‌های غرب مازندران مشارکت دارند.
فرمانده تیپ سوم پیاده امامت لشکر 25 کربلای چالوس با اشاره به حضور یک‌هزار نفر از گروه‌های پیاده، تکاور و عناصر پشتیبان رزم در این رزمایش خاطرنشان کرد: 7 هزار نفر روز در این رزمایش به اجرای عملیات می‌پردازند.
وی بیان داشت: برای حضور و بازدید عمومی مردم در این رزمایش نیز به هریک از شهرستان‌های غرب استان سهمیه‌ای اختصاص داده شده است که این سهمیه برای رامسر یک‌هزار و 500 نفر، تنکابن 2 هزار نفر، عباس آباد یک‌هزار و 500 نفر، چالوس 8 هزار نفر، نوشهر 3 هزار نفر، نور و محمودآباد هریک یک‌هزار نفر است.
این مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حضور دیگر هم استان‌هایی را نیز در این رزمایش داشته باشیم که در مجموع حدود 60 هزار نفر بازدیدکننده داریم.
رستمیان در ادامه بیان داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری با برگزاری گردهمایی حدود 3 هزار نفر از رزمندگان دفاع مقدس گردان مالک اشتر در مصلای شهر نور آغاز می‌شود و در ادامه برگزاری نمایش عملیات کربلای 10، اجرای برنامه حضور ماندگار به مناسبت سالروز حضور مقام معظم رهبری در 29شهریور سال 82 در این تیپ، دیدار با خانواده‌های شهدا در قالب 30 گروه یادیاران در هفت شهرستان غرب استان، صبحگاه مشترک در دانشکده علوم و فنون جواد الائمه چالوس و یادواره شهدای عملیات کربلای 10 در منطقه رزمایش ادامه دارد.
وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حاشیه برگزاری این رزمایش را از دیگر برنامه‌های آن عنوان کرد.
رستمیان گفت: عملیات کربلای 10 در سه بعد راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی با هدف تمرکززدایی نیروهای دشمن از جنوب به غرب، از بین بردن مقرهای ضد انقلاب در آنسوی مرز و تصرف و اشغال بخشی از منطقه و دور کردن دید دشمن از جاده بانه سردشت بوده است و از فروردین 66 با رمز یا صاحب‌الزمان در سه مرحله به مدت 11 روز به شکل مکرر و یک ماه برای تثبیت برگزار شد و تمام اهداف اولیه آن عملیات حاصل شد.
وی در پایان افزود: از عملیات کربلای 10 که با حضور فعال لشکر 25 کربلای مازندران انجام گرفت 280 نفر از هم استانی‌های ما به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/آ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد