رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

میرزاکوچک خان رامسر ، یکی از اردوگاههای مهم کشور است

 

میرزاکوچک خان رامسر ، یکی از اردوگاههای مهم کشور است

تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب 1389/05/30 معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از تکمیل رصدخانه اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران و احتمال بهره برداری از آن تا مهر امسال خبر داد.

علی اصغر یزدانی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : سکوی اصلی این رصدخانه در کلکچال از قبل وجود داشت که پس از تعمیر ، تلسکوپ های اهدایی المپیاد نجوم در آن نصب شد.

وی با اشاره به آماده شدن برج این رصدخانه در کلکچال افزود : در صدد هستیم تلسکوپ بهتری در این مجموعه نصب کنیم و امیدواریم تا پیش از مهر به بهره برداری برسد.

یزدانی گفت : اکنون هر هفته در کلکچال پذیرای دو هزار دانش آموز ، خانواده های آنان و قشرهای دیگر اجتماعی هستیم و با بهره برداری از این رصدخانه از آن به عنوان فعالیت مکمل و فوق برنامه دانش آموزی استفاده می شود.

وی ایجاد رصدخانه در اردوگاه های دانش آموزی استان های دیگر را از برنامه های معاونت پرورشی دانست و افزود : بر این اساس ، پارسال رصدخانه خواجه نصیر را در اردوگاه شهید رجایی نیشابور ایجاد کردیم و در برخی استان ها مانند قم نیز رصدخانه هایی وجود دارد که در صدد توسعه آن هستیم.

یزدانی ایجاد مراکز ایده پردازی در کانون های فرهنگی ، تربیتی و رونق دادن به اردوگاه ها و انجمن های علمی را از دیگر برنامه های معاونت پرورشی و تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

وی گفت:وزارت آموزش و پرورش با بهره مندی از 4 اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور،شهید باهنر تهران ، شهید بهشتی اصفهان و میرزاکوچک خان رامسر و نیز بیش از 200 اردوگاه در استان های دیگر از ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری اردوهای دانش آموزی برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد