رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: طرح انتقال کارمندان ازتهران بامشکلاتی همراه است

 

ابوالفتح نیکنام: 

طرح انتقال کارمندان از تهران بامشکلاتی همراه است

کارمندان میراث فرهنگی در اعتراض به خروج سازمان از تهران تجمع کردند
تهران - جمعی از کارشناسان معاونت حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اعتراض به انتقال پژهشکده های زیر نظر این سازمان به شیراز صبح روز یکشنبه در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، جمعی از کارشناسان معاونت حفظ، احیاء و ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی و کارمندان بخش اسناد و کتابخانه‌های این سازمان با تجمع در برابر عمارت مسعودیه در خیابان اکباتان تهران و حرکت به سوی بهارستان، در برابر مجلس گرد آمدند و اعتراض خود را نسبت به انتقال به شیراز و آن چه کارشناسی نبودن این نقل و انتقال عنوان کردند، ابراز نمودند.
معترضان که تعدادشان حدود 50 نفر بود، با تحصن در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس به وضعیت پیش آمده برای خود شدند.
فردی که خود را کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی معرفی کرد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این تصمیم خیلی از خانواده ها را با مشکلات فراوان روبه رو خواهد کرد، چرا که امکان انتقال خانواده به شهرستان برای بسیاری از کارمندان فراهم نیست.
وی این نقل و انتقال را کوچ اجباری نامید و اظهار داشت: اگر کسی تمایل به جابه جایی از تهران نداشته باشد باید استعفا دهد، یا خود را بازخرید کند که بیکاری بسیاری از نیروهای تحصیل کرده و متخصص را به دنبال خواهد داشت.
به گفته این کارشناس پژوهشگاه مرمت و حفظ بنای سازمان میراث فرهنگی، برخی از کارمندان همزمان با کار به تحصیل اشتغال دارند و برخی از این رشته ها در دانشگاههای شهر شیراز وجود ندارد.
بنابر گزارش، خانم جوانی که خود را کارشناس ارشد مرمت بنا معرفی کرد، نیز گفت: بسیاری از کارمندان پژوهشکده های میراث فرهنگی زن هستند که مشکلات این قشر بیش از کارمندان مرد است، به عنوان نمونه، من به عنوان یک خانم مجرد نمی توانم به شهرستان بروم و این، به معنی از دست دادن این شغل با تجربه 10 سال تجربه کاری خواهد بود.
این کارشناس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد، شیراز، شهر نزدیکی به تهران نیست و رفت وآمد کارمندان برای دیدار خانواده هایشان نیازمند صرف هزینه و وقت بسیار خواهد بود.
وی از برخورد مسوولان این سازمان با معترضان انتقاد کرد و گفت: در حالی که تعدادی از وزرا مثل نفت و بازرگانی بصراحت از عدم انتقال وزارتخانه های متبوع خود به شهرهای دیگر خبر داده اند، سازمان میراث فرهنگی به صورت داوطلبانه این کار را انجام می دهد.
یکی دیگر از این کارشناسان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، علل دیگری را برای مخالفت خود با انتقال به شهرستان برشمرد و گفت: پژوهشکده های میراث فرهنگی برای کارهای تحقیقاتی خود با دانشگاه ها و آزمایشگاه های بسیاری در تهران ارتباط دارند، که انتقال از تهران امکان این ارتباط را سلب خواهد کرد.
به اعتقاد وی، بسیاری از دستگاه ها و وسایل آزمایشگاهی به علت حساسیت و ویژگی خاصی که دارند، در جابه جایی لطمه خواهند دید.
بر اساس گزارش، تجمع کنندگان نسبت به وعده های مسوولان سازمان میراث فرهنگی مبنی بر فراهم کردن امکانات مالی و تسهیلات ویژه برای کارمندان این سازمان ابراز بدبینی و ادعا می کنند وعده اعطای زمین، مسکن و یا افزایش حقوق تحقق پیدا نخواهد کرد.
چند تن از نمایندگان مجلس از جمله 'ابوالفتح نیکنام' نماینده تنکابن و رامسر و نیز 'مجید نصیرپور' نماینده سراب به نیابت از رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در میان تجمع کنندگان با آنان گفت وگو کردند.
نیکنام در جمع در این افراد گفت: نقل و انتقال وزارتخانه ها به شهرهای دیگر در چارچوب کاهش جمعیت تهران، تصمیم هیات دولت و نظام اجرایی است و به طور قطع این تصمیم با مشکلات و هزینه هایی همراه خواهد بود که به مرور زمان برطرف خواهد شد.
به گفته این نماینده مجلس، فراکسیون گردشگری مجلس طی روزهای آینده، جلسه ای را به منظور رسیدگی به مسایل مطرح شده تشکیل خواهد داد.
براساس این گزارش، پس از ابلاغ مصوبه هیات دولت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله سازمان هایی است که طی دو ماه فرمان انتقال را به کارمندان ابلاغ کرده و برخی از معاونت ها از جمله معاونت صنایع دستی و برخی از شرکت های زیر مجموعه آنها را به شهرستان ها منتقل کرده است.
از میان زیر مجموعه های سازمان میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، حفاظت آثار، مردم شناسی، حفظ و احیاء آثار تاریخی و کتابخانه مرکز اسناد این سازمان به شهر شیراز منتقل می شود و دفتر ستادی آن در تهران می ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد