رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

78 درصد آزادسازی سواحل خزر در رامسر

 

78  درصد آزادسازی سواحل خزر در رامسر

خبرگزاری فارس: فرماندار نکا گفت: مردم نکا از سواحل 4 هزار و 300 متری این شهرستان سهمی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا آزادی ظهر امروز در نشست شورای آزادسازی سواحل بیان داشت: شهرستان حدود 200 هزار نفری نکا با 4 هزار و 300 متر ساحل در خزر فاقد جاده دسترسی است.
وی با بیان اینکه ارتش، شرکت نفت، نیروگاه و شیلات سواحل دریا را در اختیار دارند، گفت: بیشترین سواحل خزر در نکا در اختیار یک ارگان نظامی است که علاوه بر اینکه حریم 60 متری را آزاد نکرده است از ورود عموم در مناطق تفریحی خود نیز جلوگیری می‌کند.
فرماندار رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه 24 نقطه برای عقب‌نشینی حریم 60 متری ساحل در این منطقه شناسایی شده است، گفت: از 18 کیلومتر سواحل دریای خرر، شش درصد آن در اختیار نهادهای دولتی قرار دارد.
عبدالصمد صفرنژاد افزود: 78 درصد آزادسازی سواحل خزر در رامسر با همکاری همه نهادها صورت گرفته است که برای آزادسازی کامل منتظر همکاری صاحبان مجتمع توریستی کتالم هستیم.
وی ادامه داد: به رغم اینکه سازهای این مجتمع که در حریم 60 متری بنا شده بود را تخریب کرده‌ایم اما این افراد با نفوذی که داشته‌اند از فرماندار و رئیس منابع طبیعی رامسر شکایت کرده‌اند به ‌طوری که ما را مجبور به بازسازی سازه‌های تخریب شده کرده‌اند.
صفرنژاد با بیان اینکه همه متصرفان حریم 60 متری سواحل دریای خزر در رامسر سند مالکیت دارند، گفت: فرمانداری و دیگر نهادهای مرتبط از این گروه آسایش ندارند.
استاندار مازندران نیز سواحل دریای مازندران را عامل توسعه صنعت گردشگری و صید و صیادی در مازندران دانست و گفت: وحدت رویه در آزاد‌سازی و ساماندهی سواحل خزر برای اینکه مورد استفاده عموم قرار بگیرد یک امر ضروری است.
سید‌علی اکبر طاهایی گفت: اگر سرمایه‌گذاری در سواحل دریای مازندران با هدف استفاده و منفعت عموم انجام شود نباید مانع شویم و نهادهای دولتی از جمله محیط زیست و آب منطقه‌ای نیز فقط بر اساس قانون باید با موضوع برخورد کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد