رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

استاندار مازندران: آزاد سازی سواحل مازندران دغدغه اصلی دولت نهم

 

استاندار مازندران:
آزاد سازی سواحل مازندران دغدغه اصلی دولت نهم است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از آزاد سازی سواحل مازندران به‌عنوان دغدغه اصلی دولت یاد کرد. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سیدمحمد کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراهم ‌کردن شرایط تفریح در درجه اول برای هم استانی‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح بوده است، اما تاکنون با مقاومت زیادی از سوی بخش دولتی و خصوصی که سند ‌داران سواحل دریای خزر هستند، روبه‌رو بوده‌ایم.
وی افزود: مدیران ارشد استانداری وظیفه دارند تا قبل از فرا رسیدن استفاده مجدد از دریا اقدامات لازم را انجام داده و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه همراه مسئولان باشند.
کریمی از احداث 50 واحد نمازخانه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: این نمازخانه‌ها با اولویت همسایگی با مدارس برای استفاده دو منظوره بعد از سفر رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اعتبار یک میلیارد تومان برای احداث به اداره نوسازی مدارس اختصاص یافت.
استاندار مازندران حمایت از سرمایه‌گذاران را به‌عنوان بازوان توسعه استان خواستار شد و گفت: استان مازندران نسبت به سایر استان‌ها شرایط فراهم‌تری برای سرمایه‌گذاری دارد، اما نیازمند تعامل تنگاتنگ مسئولان از شوراهای روستاها تا مسئولان کلان دارد.
استاندار مازندران گفت: سازمان همیاری با تشکیل سازمانی در قالب سازمان بازیافت با کمک‌های دولتی، استانی و شهرداری‌ها برای تعیین تکلیف زباله هشت کارخانه کمپوست را در شهرستان‌ها در دست احداث دارد.
کریمی افزود: این کارخانه‌ها در شهرستان‌های تنکابن، ‌نوشهر، نور، آمل، قائمشهر، بهشهر، ساری و بابل احداث می‌شود و اعتبار هر کارخانه با ظرفیت 250 تنی حداقل 3 میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار تا اوخر سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تعریض جاده‌ها، کمربندی‌ها، توسعه بنادر، ایجاد خطوط ریلی، رفع مشکلات صدور مجوز فرودگاه نوشهر برای بین‌المللی شدن آن، ساماندهی پروازها در این فرودگاه و توسعه فرودگاه رامسر از جمله مواردی است که به عنوان زیرساخت‌های مواصلاتی مورد توجه قرار دارد.
کریمی درباره بندر نوشهر ادامه داد: این بندر از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بنادر شمال کشور است که پروژه‌های توسعه‌ای درباره آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: بالغ بر 40 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بندر نو‌شهر و 40 میلیارد تومان تجهیزات و تأسیسات با بهره‌برداری و افزایش نزدیک به 20 هکتار از سطح دریا با تکنولوژی جدید به وسعت بندر اضافه می شود.
استاندار مازندران توسعه غرب مازندران را نیازمند انرژی برق کافی دانست و گفت: غرب مازندران برای افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ای نیازمند نیروی برق در زیرساخت‌ها، صنایع، موارد خدماتی و مصارف خانگی است واز این رو محیط زیست و منابع طبیعی باید با احداث نیروگاه 550 مگاواتی نهایت همکاری را داشته باشند.
وی با اعلام اینکه در سفر دور دوم ریاست جمهوری اختیارات به استاندار تفویض شد ادامه داد: تسهیلات بانکی این نیروگاه نیز برطرف شد.
کریمی درباره جاده دسترسی کجور نیز گفت: این جاده از نگاه مسئولان منطقه‌ای و استانی مهم بوده است، اما از نگاه برنامه‌ریزان کلان اعتبارات میلیاردی آن مورد تأیید نیست و در کمیسیون ماده 32 در معاونت راهبردی ریاست جمهوری رد شده بود، اما با پیگیری‌های فرمانداری و استانداری در این کمیسیون بررسی مجدد شده و مورد توافق قرار گرفته است، اما به دلیل تأمین نشدن اعتبار در روند اجرایی آن تاخیر صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد