رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:مازندران در فصل زراعی آینده مشکل ک

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:
مازندران در فصل زراعی آینده مشکل کم‌آبی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به آبگیری خوب و مناسب سدهای استان گفت: مازندران در فصل زراعی آینده مشکل کم‌آبی ندارد.  

 

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، عزیزالله واحد صبح امروز در جلسه ستاد پیگیری مصوبات هیئت دولت در این شهرستان اظهار داشت: برای انتقال آب چالوس به شرق استان، قطعه چهارم این پروژه از گلندرود رویان تا آلش‌رود چمستان و آمل است.
وی تصریح کرد: رودخانه بزرگ با 27 متر مکعب آبدهی در ثانیه از بالا دست شهرستان نور عبور می‌کند و مشکل کم‌آبی منطقه به طور کلی رفع می‌شود.
وی افزود: مطالعه سد مخزنی چمستان در ماه گذشته به پایان رسیده و از 15 محور اعلام شده، دو منطقه توجیه فنی دارد که برای احداث فاز یک، مطالعه آن به‌ زودی انجام می‌شود.
واحد از مطالعه طرح جامع رودخانه‌های استان از صفارود رامسر تا نکا رود به طول 4 هزار و 200 کیلومتر خبر داد و بیان داشت: این طرح 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام طرح، مشکلات حریم مهندسی رودخانه شناسایی و اقدام می‌شود.
وی احداث سد‌ روی لاویج با اعتبار 17 میلیارد تومان با ذخیره‌سازی 33 میلیون متر‌مکعب را از دیگر طرح‌های جامع آب منطقه‌ای استان عنوان و تصریح کرد: احداث دو سردهنه در گندیاب و انگتارود از طرح‌های در دست اقدام است که احداث سردهنه در گندیاب در دهه فجر و دیگری تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در خصوص انتقال آب چالوس به شرق استان نیز گفت: تاکنون 17 کیلومتر کانال افتتاح شده و 32 کیلومتر تا جنگل‌های سی‌سنگان آغاز شده است.
وی بیان داشت: در منطقه سوم از سی‌سنگان تا رویان و منطقه چهارم نیز از رویان تا آلش‌رود منتظر تامین اعتبار در لایحه بودجه سال‌ جاری هستیم.
فرماندار نور نیز در این جلسه گفت: در سفر نخست هیئت دولت به استان 49 مصوبه شهرستانی داشتیم که 25 طرح با 9 و نیم میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و 14 طرح نیز با پنج و نیم میلیارد تومان در حال اجرا و بقیه نیز در حال پیگیری است.
عبدالله ملکی با اشاره به اینکه دو طرح احداث کارخانه کمپوست و پروژه‌ راه نور ـ بلده به تهران نیاز به پیگیری ویژه دارد، تصریح کرد: پروژه‌های تملک داریی استان نیز در شهرستان نور 201 مورد است که با 74 میلیارد ریال اعتبار در حال پیگیری است که به ‌منظور تسریع در اجرای این پروژه‌ها نیازمند افزایش اعتبارات هستیم.
وی به نواقص اجرایی طرح ‌هادی در روستاهای مازندران در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: معیار اجرای طرح هادی در شهرهای شمال با استان‌های کویر یکسان و اجرایی شدن این طرح به دلیل تفاوت در اقلیم بسیار مشکل است.
فرماندار شهرستان نور افزود: در پروژه گازرسانی بلده نور و لاویج نیز این طرح در دست مطالعه قرار دارد و امکان‌سنجی‌ آن به صورت CNG ‌انجام شده و کارشناسان امکان گاز‌رسانی را غیر‌ممکن دانستند که باید تدایبر ویژه اندیشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد