رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خطبه های نماز جمعه رامسر - ۲۲ آذرماه

 

 خطبه های نماز جمعه رامسر - ۲۲ آذرماه

 

نماز جمعه این هفته رامسر در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم با حضور مردم ولایتمدار شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار گردید.

حجه الاسلام باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه اول ضمن تبریک عید سعید غدیر به ابعاد این جریان بزرگ تاریخی پرداخت و گفت: خداوند متعال با نازل کردن آیه تبلیغ و آیه اکمال دین ما را متوجه اهمیت این روز بزرگ نموده است. خداوند برکات غدیر خم را در آیه اکمال یعنی آیه سوم سوره مائده در چهار محور تبیین فرمودند که عبارتند از:

الف: یأس و نومیدی دشمنان

ب: کامل شدن دین در پرتو امامت

ج: روز اتمام نعمتهای الهی

د: رضای الهی برای همیشگی بودن دین اسلام

وی افزود: بر اساس روایات معتبر، نزول این آیه شریفه در جریان غدیر امر مسلّم و قطعی بحساب می آید که حتی تعداد زیادی از علمای اهل سنت نیز آن را پذیرفتند.

هر چند بعضی از دانشمندان عامه سعی دارند آیه را مربوط به روز عرفه بدانند ولی اعتراف جالب تعدادی از علمای عامه مانند فخر رازی در جلد 11 تفسیر کبیر بر این توهم خط بطلان کشیده است.

وی می گوید: مورخان و محدثان اتفاق نظر دارند که 81 یا 82 روز بعد از نزول این آیه، رحلت رسول خدا (ص) اتفاق افتاد. با توجه به اینکه اهل سنت رحلت آن حضرت (ص) را مانند میلاد مبارکش در 12 ربیع الاول می دانند و با توجه به اینکه سه ماه متوالی 30 روزه نمی شود، طبعا با یک محاسبه دقیق از روز 18 ذی الحجه تا 12 ربیع الاول بیش از 82 روز نخواهد بود و بدین ترتیب توهّم نزول آیه در روز عرفه باطل گشته و نزول آن در روز غدیر قطعی خواهد بود.

امام جمعه رامسر در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان و تبریک میلاد خجسته امام هادی (ع) به سالروز اشغال بلندیهاى جولان توسط رژیم نامشروع صهیونیستى اشاره کرد و گفت: اساسا ماهیت این رژیم جعلی بر جنایت و اشغالگری شکل گرفته و حامیان آن هم می دانند که هدفی جز این را تعقیب نمی کنند.

وی گفت: آنچه که رنج آور است اینکه این جنایات با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر  و سکوت مرگبار و نکبت بار کشورهای اسلامی صورت می گیرد. مانند آنچه که امروز در غزه در جریان است. در حالی که رژیم صهیونیستی غزه را به یک زندان سرتاسر ظلم و جنایت تبدیل کرده است، دنیای پرادعا و مجامع بین المللی از کنار این تراژدی و بحران کم نظیر انسانی با سکوت رضایت آمیز گذشته و به تماشاچی محض تبدیل شده اند. از آن طرف همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند متأسفانه سران کشورهای اسلامی هم به جاى ایستادگى بر سر منافع ملت خود، دائما در حال عقب‏نشینى در مقابل قدرت‏هاى زورگو هستند.

وی به ادامه ورشکستگی اقتصادی دنیای غرب و افزایش روز افزون اخراج کارگران شرکتها و مراکز اقتصادی اروپا اشاره کرده و گفت: متأسفانه در حالی قرار است از درآمد سرشار کشورهای اسلامی برای تزریق به اقتصاد ورشکسته غرب استفاده شود که ملت مظلوم فلسطین در محاصره صهیونیستهای غاصب از شدت فقر و گرسنگی دست و پا می زند. بطوری که  در حال حاضر بیش از هشتاد در صد از مردم غزه به‏دلیل ادامه محاصره همه جانبه اسرائیل زیر خط فقر به‏سر مى‏برند.

امام جمعه رامسر سپس با گرامیداشت خاطره مرحوم آیه الله شهید مفتح، به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرده و گفت: از دیرباز دشمنان به اهمیت جایگاه دانشگاهیان و حوزویان در میان مردم ما پی برده بودند و برای خنثی کردن نقش هر دو، بهترین راه را در ایجاد تفرقه بین این دو مجموعه دیده بودند.

دشمنان کینه توز و کج فهم چنین القاء می کردند که راه پیشرفت دانشگاهها در دنیای امروز، تعطیلی حوزه هاست. در همین راستا ، دانشگاهیان و حوزویان را نسبت به هم بدبین می کردند. حوزویان را نماد تحجر و افکار ارتجاعی و دانشگاهیان را نماد بی دینی معرفی می کردند تا بذر دشمنی را بپاشند و آنها را دائما در حال ستیز نگه دارند.

لذا امام راحل بعنوان سکّاندار بیدار نهضت، از همان ابتدای نهضت نسبت به این موضوع اعلام خطر نموده و هشدار دادند و همواره بر ضرورت وحدت بین این دو نهاد علمی تأکید ورزیدند.

البته وحدت حوزه و دانشگاه هیچ گاه به مفهوم سلب استقلال فکرى‏ یا نفى هویت مستقل یکى از این دو نهاد و یا سلطه یکى بر دیگرى نیست.

وحدت حوزه و دانشگاه یعنى وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامى پیشرفته و مستقل؛ جامعه امام(ره)، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.

البته این وحدت ریشه تاریخی دارد. در گذشته نه چندان دور، بسیاری از چهره های علمی علوم جدید، از میان دانشمندان حوزه های علمیه برخاسته بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد