رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

متن استعفای معاون مشایی در رابطه با حمل قرآن

 
 
متن استعفای معاون مشایی در رابطه با حمل قرآن 
 
در این برنامه گروه دف (زن) به همراه مدیحه سرایی( مرد) برای پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ذکر اسماء الهی قرآن را با شکوه به قاری تحویل داده اند : مثل همه برنامه های مشابه.

متن استعفای 6 صفحه‌ای مهدی جهانگیری معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد. 

به گزارش فارس، متن کامل استعفای مهدی جهانگیری معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که تقدیم اسفندیار رحیم مشایی رئیس این سازمان شده‌است به شرح زیر است.

جناب آقای مهندس مشایی
معاونت محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان
با سلام و تحیات

احتراماً با توجه به مشکلات و نگرانی‌های پیش‌آمده در روزهای اخیر بر خورد لازم می‌دانم نکاتی چند جهت استحضار تقدیم نمایم.

1-همانگونه که مستحضر هستید در تمام مدتی که افتخار همکاری با جنابعالی را داشتم به دلیل اهمیت موضوع و با اتکاء بر این نکته که تنها راه نجات کشور و خروج از بحرانهای اقتصادی توسل همه‌جانبه به صنعت گردشگری است لذا از هیچ کوششی در اعتلای این امر مهم و مقدس کوتاهی ننموده‌ام و خدا را شاکرم که امروز توسعه صنعت گردشگری بعنوان یک حرکت فراگیر در تمامی ارکان نظام مورد تاکید است.

2-در طی سه سال توفیق همکاری با جنابعالی با همه وجود که شاهد تلاشهای مخلصانه و ازرشمند جنابعالی در پیشرفت این صنعت بوده و تجربه برگزاری اولین همایش بین‌المللی فرصتهای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در سال گذشته بعنوان یک نقطه عطف در تاریخ گردشگری کشور با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تحقق بیش از 4500 میلیارد تومان پرونده سرمایه‌گذاری بخش داخلی خود نوید آینده‌ای بسیار روشن برای این صنعت بدنبال دارد. اگر چه خیلی از افراد قصد داشته و دارند که خدمات ارزشمند جنابعالی و دولت را نادیده بگیرند اما تصورم بر این است که تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد.

3-خدمات ارزشمند دولت در سفرهای استانی و تصویب بیش از 740 منطقه نمونه گردشگری و شناسائی ظرفیت و پتانسیل استانها و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری اقدام بی‌نظیری بود که در تاریخ گردشگری کشور اتفاق افتاد بدون شک اگر نبود تلاش و حمایت همه‌جانبه جنابعالی و سایر همکاران در سراسر کشور این امر به هیچ وجه محقق نمی‌گردید و در این راستا بیش از 2049 بسته سرمایه‌گذاری در محورهای مختلف با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 میلیارد دلار در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی حاکی از روزهای خوش و برای این صنعت بدنبال دارد. و بعنوان یک تجربه بی‌نظیر در کشور و حتی فراتر از آن مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.

ذکر این نکته که درخواست جناب آقای طالب ریفاعی معاون دبیرکل جهانی جهانگردی در استفاده از تجربه ایران در امر سرمایه‌گذاری و نهادینه کردن این حرکت در سیاستهای سازمان جهانی جهانگردی قابل تامل است.

4-حضور قریب به 500 سرمایه‌گذار خارجی از 57 کشور جهان با کمک و همکاری وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور آنهم در شرایطی که بحران اقتصادی دنیا را تهدید می‌کند و حضور حداقل 4000هزار سرمایه‌گذار ایرانی در دو روزه همایش و ارائه و افتتاح بازار فرصتهای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی بانک اطلاعات فرصتهای سرمایه‌گذاری در دومین همایش بین‌المللی فرصتهای سرمایه‌گذاری خود حاکی از یک عزم و اراده جدی دولت در تبلور این حرکت بزرگ و بین‌المللی بود.

5-امضاء بیش از 300تفاهم‌نامه توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی یکی از دستاوردهای بزرگ دومین همایش بین‌المللی فرصتهای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بود. ابزار تمایل به سرمایه‌گذاری از ناحیه سرمایه‌گذاران ترکیه، مالزی، ایتالیا، اوکراین، فرانسه، سری‌لانکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس قابل توصیف بود که انشاء الله با راه‌اندازی ستاد پیگیری تفاهم‌نامه و ابزار تمایل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تحقق این اهداف گامهای مثبت و بلند جنابعالی به نمایندگی از دولت را استوارتر می‌نماید.

6-حضور ارزشمند ریاست محترم جمهوری اسلامی و ریاست محترم قوه قضائیه، جمعی از وزراء، استانداران، سفرای خارجی، مدیران عامل بانکها، جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و فعالان حوزه گردشگری در این همایش و حمایت همه جانبه حاکی از آینده‌ای روشن و تصویر آشکار از صنعت بدنبال دارد و امید است روزهای خوش برای این صنعت محقق گردد. صنعتی که خواهی یا نخواهی توسعه آن کلید حل همه مشکلات کشور است و امید به زندگی را بالا می‌برد.

7- و اما در مورد افتتاحیه و حمل قرآن لازم است نکاتی را به استحضار برسانم:

1-7- حمل قرآن کریم یک رسم آئینی سنتی در غرب کشور و مورد احترام مردم است.

2-7- گروه اجرا کننده مراسم یک گروه مذهبی است و این کار را صرفا برای تکریم قرآن کریم اجرا می‌کنند آنها به هنگام این مراسم حتما وضو می‌سازند.

3-7- نام این گروه "حاملان قرآن" است و مانند گروههای مشابه دیگر صرفا برای انجام اینگونه مراسم تشکیل شده اند.

4-7- در این برنامه گروه دف (زن) به همراه مدیحه سرایی( مرد) برای پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ذکر اسماء الهی قرآن را با شکوه به قاری تحویل داده اند : مثل همه برنامه های مشابه.

5-7- این مراسم پیشتر در تهران و غرب کشور و با حضور بسیاری از مسئولان کشوری و محلی و از جمله جناب آقایان هاشمی رفسنجانی ، سید محمد خاتمی ، دکتر احمدی نژاد و تعداد زیادی از وزرا و از جمله جناب آقای صفار هرندی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، استانداران محترم و روحانیون محترم ، نخبگان و مدیران و بسیاری از مردم متدین برگزار شده است . چنانکه در مراسم اخیر نیز جمعی از مسئولان و از جمله استانداران ، نمایندگان مجلس ، روحانیون و مدیران برجسته کشوری حضور داشته اند و جنابعالی نیز خود شاهد بودید که ابدا نه تنها خدای ناکرده شائبه ای از اهانت به قرآن کریم حتی تصور هم نشده است ، بلکه آثار مثبت و معنوی آن از جهت فضا سازی دینی و تکریم قرآن کریم در بین بیش از 2000 نفر از حاضرین که علاوه بر مسئولان و مدیران ، شامل حدود 500 نفر میهمان خارجی از 57 کشور جهان ، کاملا و بطور برجسته مشاهده می شد.

6-7- در این مراسم گروه مذکور تنها و تنها از دف استفاده کرده است مثل سایر گروههای مشابه زیرا دف در اندیشه های سنتی جامعه جنبه عرفانی دارد.

7-7- فلسفه حضور گروه دف زنان ریشه در تاریخ فتح مکه و اشاره به ماجرای استقبال زنان مکه دارد که به طور گروهی و دف زنان از پیامبر بزرگوار اسلام استقبال کردند.
لذا مجری محترم مراسم که از بخش خصوصی است با نیت تکریم و تعظیم قرآن و با ملاحظه فلسفه مورد اشاره و سابقه روشن اجرای مکرر پیشین ، این کار را امری شناخته شده و معروف دانسته و بدون هیچ تصور منفی از آن ، نسبت به اجرای آن اقدام کرده است . اما متاسفانه یک سایت معلوم الحال که سابقه خصومت آن با دولت کریمه آشکار و در همین رابطه پرونده هایی در دستگاه قضایی مفتوح است با جعل خبر و دروغپردازی در نام‌بردن از محل برگزاری و بدون اشاره به ماهیت دینی گروه و بدون ذکر آنکه گروه به مدیحه سرایی برای پیامبر اکرم ( ص) و ذکر اسمای الهی پرداخته است ، موضوع را وارونه جلوه داده و سپس یک روزنامه (که متاسفانه علیرغم وابستگی به یک نهاد مهم و متاثر در ماههای اخیر به طور ویژه در مقام تضعیف دولت به حلقه روزنامه های زنجیره ای پیوسته است ) آن را منتشر کرده و فردای آنروز روزنامه جمهوری اسلامی در ستون " جهت اطلاع " با همان جهت گیری فتنه جویانه ضمن انتشار خبر جهت دار کوشیده است تا با سوء استفاده از عدم اطلاع متدینین ، عواطف مومنین را تحریک نماید.

8 - اینجانب با احترام کامل به مقدسات دینی و مذهبی و اعلام پایبندی عمیق به آن و به ویژه جایگاه شایسته ولایت به عنوان ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت حرمت مقام مرجعیت و فقاهت آمادگی دارم تا نسبت به شفاف سازی هرچه بیشتر این موضوع به محضر این عزیزان بزرگوار برسم امید است فرزند کوچکشان را پذیرا باشند.

9- همانطور که جنابعالی به خوبی آگاهید اجرای برنامه بر عهده یک شرکت خصوصی معتمد و با تجربیات اجرایی ارزشمند واگذار شده بود و از این جهت بنده مستقیما در اجرا حضور نداشتم لیکن به منظور دفع فتنه ها و پایان دادن به جو سازی های دشمنان که قلب رهبر عزیز و علمای گرامی را جریحه دار می کند بدینوسیله استعفای خود را تقدیم می‌نمایم تا اینگونه مسائل به فرصتی برای بدخواهان برای کاهش سرعت پیشرفت صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران تبدیل نشود پیشرفتی که بر اساس آرمانهای امام راحل و نظام جمهوری اسلامی و اهداف بلند شهیدان و منویات رهبر عزیز انقلاب در جهت بهره گیری از فرصتها و ظرفیتهای عظیم دینی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی یک تکلیف مسلم است . بدون شک اگر آبرویی کسب کرده ام به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون پاک شهدا و دو برادر شهیدم یعقوب و محمد جهانگیری بوده و است.
10- از اینکه توفیق همکاری با جنابعالی که انسانی فاضل و فرهیخته می باشید در این مدت نصیبم گردید خدای بزرگ را شاکرم و اطمینان می دهم به عنوان سرباز کوچک ولایت در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهم بود و بر خود لازم می دانم از تلاشهای همه عزیزان تا به امروز در جهت تحقق اهداف بلند جنابعالی اینجانب را یاری نموده اند صمیمانه سپاسگذاری نمایم.

ارادتمند
مهدی جهانگیری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد