رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

افزایش شمار قربانیان سواحل شمالی کشور

 

افزایش شمار قربانیان سواحل شمالی کشور 

منبع:دریادیم

رامسرنیوز- براساس گزارش‌های آماری حاصله، شمارغرق شدگان سواحل شمالی کشور در 6 ماهه نخست 87 اعلام شد.
به گزارش رامسرنیوز، دکتر مشیانه حدادی، سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث کشور، در گفت وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که در 6 ماهه نخست 87 در 2 استان گیلان و مازندران 269 نفر در معرض خطر غرق شدگی قرار داشتند، ‌افزود: از این تعداد 216 نفر فوت و 53 مورد با موفقیت احیا شدند.
وی، با بیان این که فوت‌شدگان ناشی از غرق شدگی در 6 ماهه نخست 87 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است، یادآور شد: بالاترین میزان غرق شدگی در گروه سنی 10 تا 24 سال و سپس 25 تا 44 سال بوده است.
سرپرست اداره پیشگیری از سوانح و حوادث کشور، با بیان این که 87 درصد از مصدومان مرد و 13 درصد زن گزارش شده است، افزود: بر پایه گزارش‌های حاصله 76 درصد از این مصدومان میهمان و 24 درصد بومی استان بوده است.
دکتر حدادی، افزود: این گزارش‌ها حاکی از آن است که 8 درصد غرق‌شدگان در محدوده طرح سالم سازی و 83 درصد در خارج از طرح دچار حادثه شده‌اند.
وی، با اشاره به وجود و استقرار حدود 30 پایگاه در دو استان شمالی برای امداد ساحلی به صورت کمپ در مناطق طرح افزود: در این طرح نیروهای پرستار با سیستم مخابراتی بی سیم در محل مستقر بودند که پس از خارج کردن غرق شدگان از دریا توسط غریق نجات نسبت به احیا و اعزام آنان اقدام می‌کردند که حاصل این تلاش نجات 53 مورد احیا موفق بوده است.
دکتر حدادی، با اشاره به پوشش بالای طرح سالم سازی در سواحل شمالی کشور در پایان از هموطنان خواست تا برای شنا کردن از محدوده این طرح استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد