رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خطبه های نماز جمعه رامسر ۲۹ شهریور ۱۳۸۷

 

خطبه های نماز جمعه رامسر  

۲۹ شهریور ۱۳۸۷

 

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز ماننده هفته های گذشته در مصلی رامسر اقامه شد.

حجه الاسلام باقرزاده در خطبه های این هفته با اشاره به شبهای قدر و مقام بس رفیع و والای امیرالمؤمنین (ع) گفت: تمام عزت و افتخار آن حضرت (ع) در عبودیت و بندگی خدای متعال بود. آن بزرگوار به تمام معنا عبد الهی بود. در  جنگ و صلح، در فقر و غنا، به هنگام قضاوت و حکومت، در مقام تعلیم و تربیت، کار و زندگی، حتی خوردن و خوابیدن، سکوت و تکلم و ... بندگی و عبودیت خود را به نمایش گذاشته و به آن افتخار می کرد.

وی در خطبه دوم نماز؛ ضمن توصیه به استفاده هر چه بیشتر از شبهای قدر ؛ از همگان خواست برگزاری هر چه شایسته تر مراسم سالگرد شهادت امام همگان حضرت امیرالمومنین (ع) و راه اندازی هیأتهای عزاداری را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، خاطره شهیدان سرافراز  میهن اسلامی را گرامی داشته و گفت: دوران دفاع مقدس، "عصر طلایی" ایران عزیز است که باید همواره گرامی داشته شود.

وی افزود: برکات آن دوران با شکوه و خاطرات زیبا و افتخار آمیز آن؛ هرگز از ذهن ملت بزرگ ما محو نخواهد شد.

اینکه تمام قدرتهای دنیا برای مبارزه با یک ملت انقلابی بسیج شوند ولی با مقاومت هشت ساله جوانان مومن و غیورش مواجه گشته و ناکام بمانند، یک واقعه استثنایی و کم سابقه یا بی سابقه است که در دل تاریخ ثبت شده است.

امروز همانند گذشته و بلکه بیش از آن ، ما نیازمند فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در عرصه های مختلف داخلی و ایستادگی در مقابل زورگویان مستکبر بین المللی هستیم و مهمترین وظیفه همگان، انتقال این فرهنگ به نسل جدید است.

امام جمعه رامسر احساس خودباوری عمومی، خودکفایی در صنایع مختلف خصوصا صنایع دفاعی ، پیشرفتهای شگرف علمی بویژه در علوم هسته ای و پزشکی در عرصه های داخلی و اقتدار بین المللی؛ حضور تأثیرگزار در مجامع جهانی، بیداری ملتهای مسلمان و موفقیتهای حزب الله لبنان و ... در عرصه های جهانی و فرا مرزی را از نتایج ملموس مقاومت در دوران دفاع مقدس دانست.

وی با اشاره به گزارش اخیر آقای البرادعی که در آن بار دیگر بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران تأکید شد را پیروزی مجددی برای ملت ما دانسته و گفت: متأسفانه آقای البرادعی علیرغم تأکید بر عدم انحراف در برنامه هسته ای ایران، متأسفانه بخاطر فشارهای دشمنان ملت ایران، از مطالب دو پهلو نیز استفاده کرده تا زمینه را برای فشارهای جدید بیگانگان بر علیه ایران اسلامی فراهم نماید.

امام جمعه رامسر همچنین با اشاره به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه ؛ بر ضرورت حفظ حرمت مراجع عظام تقلید تأکید نموده و گفت: متأسفانه از کسانی که انتظار هم نمی رفت، به جایگاه شامخ مرجعیت بی حرمتی می شود که قطعا باید بشکل شایسته جبران گردد.

وی گفت: توقع سکوت مراجع و پرهیز از ابراز نظر، یک انتظار کاملا نابجا و غیرمنطقی است که باید به هر صورت ممکن از تکرار آن جلوگیری شود.

ایشان با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاهها و تقارن آن با دهه سوم ماه مبارک رمضان، آنرا به فال نیک گرفت و از مسئولین مربوطه خواست ترتیبی اتخاذ نمایند تا امر مهم تربیت تحت الشعاع تعلیم قرار نگیرد بلکه آنچنان که در قرآن آمده موضوع تربیت دینی پررنگ تر از تعلیم بحساب آید تا در آینده؛ نسل علمی پویا و متعهدی را آنچنان که باید شاهد باشیم.

امام جمعه رامسر با اشاره به سالروز حمله اشغالگران غربی به افغانستان و کشتارهای اخیر غیرنظامیان بی گناه افغانی توسط نیروهای متجاوز غربی گفت: امروز بهتر از گذشته؛ ملتها به ماهیت پلید نظام لیبرال دمکراسی غربی و آرمانشهر تمدن آمریکایی پی می برند. همگان می بینند که حقوق بشر آمریکایی که (رسانه های صهیونیستی و مزدوران آنها با نیرنگ و تزویر به تبلیغ آن می پردازند) یعنی کشتار بی پناهان؛ یعنی ابوغریب؛ یعنی گوانتانامو؛  یعنی سیاهچالهایی که هنوز کشف نشدند و ...

وی افزود: آنان در حالی با بی شرمی شعارهای عوامفریبانه حمایت از حقوق بشر و مبارزه با ترور را تکرار می کنند که همچنان پناهگاه تروریستها می باشند همچنانکه بهنگام تحویل مقر اشرف در عراق؛ سرکردگان اصلی منافقین را به پایگاههای خود انتقال داده و سایر نیروها را مانند " مهره های سوخته " بحال خود رها کردند.

امام جمعه رامسر در پایان از آحاد مردم مومن و انقلابی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده و گفت: برای اعلام وفاداری به آرمان جاودانه فلسطین و همراه با سایر مسلمانان دنیا؛ ضروری است تا همه ما با شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ را  گرامی بداریم.

نظرات 1 + ارسال نظر
ایران ریلکس یکشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 16:01 http://iranrelax4you.blogsky.com

سلام!
چه وبلاگ زیبایی داری!
دوست داری شانس خود را در برنده شدن ۳ لب تاپ در هر ماه امتحان کنی؟
پس برو به آدرس زیر و در گروه عضو شو.
http://iranrelax4you.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد