رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پنج تالاب کشور در لیست سیاه کنوانسیون رامسر قرار دارند

پنج تالاب کشور در لیست سیاه کنوانسیون رامسر قرار دارند

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: با وجود اینکه دو تالاب کشور با انجام عملیات احیا از لیست سیاه کنوانسیون رامسر خارج شده اند ولی هنوز پنج تالاب در این لیست قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، دلاور نجفی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: در چند ماه اخیر با تلاش سازمان محیط  زیست و همیاری  سازمانهای مربوطه، دو تالاب کشور با انجام عملیات احیا از فهرست سیاه کنوانسیون رامسر خارج شدند.

وی عنوان کرد: در عین حال هنوز پنج تالاب کشور در این لیست سیاه قرار دارند که امیدواریم با آغاز فصل بارندگی و خروج کشور از وضعیت کم آبی و خشکسالی، این تالابها نیز از فهرست سیاه خارج شوند.

نجفی ادامه داد: بر همین اساس وزارت نیرو مکلف شده است حقابه تالاب های کشور را تامین کند، ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز باید با ترویج روش های نوین آبیاری، مانع استفاده بیش از حد از آب تالاب های کشور شود.

وی آلودگی های ناشی از ورود پسابهای کشاورزی، صنعتی و شهری به تالابها، احداث سدها و سازه های هیدرولیکی، حفر چاه در کنار تالابها و برداشت بی رویه از حوضه آبریز تالابها را از جمله عوامل تخریب تالابهای کشور معرفی کرد.

نجفی تاکید کرد: در سال جاری سه تالاب حله بوشهر، زریبار کردستان و چغاخور چهارمحال بختیاری برای ثبت جهانی به کنوانسیون رامسر معرفی می شوند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری 30 منطقه حفاظت شده به مناطق کشور افزوده می شود، گفت: هم اینک 191 منطقه حاظت شده شامل پارکهای ملی، پناهگاه های حیات وحش، آثار طبیعی و مناطق حافظت شده در کشور ثبت شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد