رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تا پایان برنامه چهارم:تمام مصوبات سفر اول رئیس جمهور به مازندران

تا پایان برنامه چهارم:

تمام مصوبات سفر اول رئیس جمهور به مازندران به بهره برداری می رسد

ساری - خبرگزاری مهر : معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: ظرفیت کل مصوبات سفر تا پایان برنامه چهارم توسعه است و تمامی پروژه های این سفر باید تا آن زمان به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر پنج شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر دولت به مازندران در استانداری در خصوص احداث شهرک های دامپروری در شهرهای مازندران بر کار کارشناسی دقیق با استفاده از پشتوانه علمی تاکید کرد و گفت: در احداث این نوع شهرک ها باید در کنار ایجاد شغل در این صنعت و استفاده از پتانسیل موجود آن به ضوابط زیست محیطی و میزان آلودگی ، مکانیزم قوی جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک دام و انسان ، جلوگیری از مراتع و زمین های کشاورزی توجه داشت.

وی با اشاره به ارزش بالای زمین های مناطق مختلف استان و محدودیت های اعتباری گفت: برای احداث مجتمع دامپروری طبق نظر کارشناسان کشاورزی به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که در سه سال اخیر مجموع تسهیلات اعطا شده به بخش های مختلف کشاورزی در مازندران ۱۷۱ میلیارد تومان بوده است.
 
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات دولت در تمامی شهرهای استان مازندران شهرک دامپروری و یا مجتمع گلخانه ای احداث می گردد، گفت: در شهرهای گلوگاه ،بهشهر ، قائمشهر ، جویبار ، بابلسر ، نور و تنکابن تا کنون ۱۱۸ هکتار زمین برای ساخت مجتمع گلخانه ای تهیه شد.

هاشمی از اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین در ساری با اعتبار اولیه ۲۸۴ میلیون تومان برای ساخت شهرک دامپروری خبر داد و گفت: در شهرستانهای بابل، سوادکوه ، آمل،  نوشهر، چالوس و رامسر نیز تا کنون ۲۲۹ هکتار زمین برای احداث شهرک دامپروری تهیه و ۹۰۰ میلیون تومان برای فاز مطالعاتی آن ها هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهره برداری از سالن های ورزشی ویژه بانوان در ۱۵ شهرستان گفت: تمامی سالن های ورزشی بانوان و ۱۶ سالن ورزشی ویژه آقایان تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

هاشمی گفت: عملیات اجرایی ساخت ۴ خانه کشتی و ۴ کمپ ژیمناستیک در استان نیز آغاز شده است.

 وی همچنین بر پیگیری انتقال پادگان ساری تاکید کرد و گفت: راه اندازی پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال بابلسر ، استقرار منطقه چهارم دریایی سپاه در مازندران از جمله مصوباتی است که در استان نهایی و به بهره برداری رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد