رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

باهنر:حداقل وظیفه مشایی استعفاست

***

باهنر:

***

حداقل وظیفه مشایی استعفاست

***

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان رحیم مشایی، معاون رئیس‌جمهور با درخواست از احمدی‌نژاد برای برخورد با این‌گونه سخنان تأکید کرد: کمترین کاری که آقای مشایی برای عذر خواهی می‌تواند انجام دهد، این است که استعفا دهد.
 
به گزارش مهر، محمدرضا باهنر در نشستی که به منظور بزرگداشت روز خبرنگار در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شده بود سخن می‌گفت، درباره اظهارات اسفندیار رحیم مشایی اظهار داشت: در جلسه روز چهارشنبه، مجلس، یک موضع متحد، هماهنگ و قوی داشت که هم در نطق پیش از دستور سخنران‌ها، تذکرات شفاهی و اظهارات غیر مستقیم ریاست محترم مجلس اعلام شد و بیانیه دویست نفر از نمایندگان در این مورد نیز موید آن بود.
 
وی با بیان اینکه در ابتدا فکر می‌کردیم سخنان رحیم مشایی سهوا و استفاده اشتباه از کلمات بوده است و می‌خواستیم با حسن ظن با آن برخود کنیم، تصریح کرد: متأسفانه ایشان با بحث‌هایی که بعدا کردند مشخص شد که عالما و عامدا و با موضع روشن این صحبت‌ها را مطرح کردند.
 
وی ادامه داد: حرف آقای مشایی نه ربطی به مسئولیت ایشان داشت و نه وی در موقعیتی است که بتواند سیاست‌های راهبردی نظام جمهوی اسلامی ایران را تعریف کند و فکر می‌کنم ضرورت دارد رئیس‌جمهور محترم نسبت به این مسأله بی تفاوت نباشند و با کسانی که با تکیه بر مناصب مهم کشور، چنین سخنانی می‌گویند، برخورد جدی کنند.
باهنر تأکید کرد: آقای مشایی به خاطر این سخنان، باید از ملت ایران عذرخواهی کند و حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد، این است که استعفا دهد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره مدرک وزیر کشور و رخدادهای پیرامون آن تصریح کرد: بالاخره برای اینکه یک نفر وزیر شود، فرایندی اتفاق می‌افتد، رئیس‌جمهور بر پایه بررسی‌های خود فردی را به مجلس معرفی می‌کند و ده روز برای رایزنی با نمایندگان مردم فرصت دارد و نهایتا نماینگان در صحن علنی مجلس درباره آن فرد تصمیم می‌گیرند.
وی با بیان این اعتقاد که رأی اعتماد به وزرا نباید پس لرزه داشته باشد، گفت: اگر قرار باشد پس از هر انتخابی مدتی پیش لرزه و مدتی پس لرزه داشته باشیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
 
باهنر با بیان این‌که در مورد مسأله وزیر کشور باید دو مسأله از هم تفکیک شود، اظهار داشت: زمانی است که مثلا می‌گویند شرط داشتن پستی خاص، فلان مدرک است و مثلا برای نمایندگی مجلس باید حداقل مدرک فوق لیسانس باشد و اگر پس از انتخاب یک نماینده، مدرک وی زیر سؤال برود، قابل تعقیب حقوقی است که هم می‌توان در مجلس پیگیری کرد و اعتبارنامه‌اش را مورد تجدید نظر قرار داد.
 
نایب رئیس مجلس هشتم ادامه داد: ولی زمانی داشتن مدرک خاص شرط برای یک مسئولیت نیست، اینکه در مورد مدرک آقای کردان عده‌ای می‌گویند که مشکل دارد و عده‌ای مخالف آن هستند و به نظرم نباید این مسائل را دنبال کرد.
وی تأکید کرد: کشور این قدر مسأله، برنامه و هدف دارد که نباید یک وزارتخانه مهم را معطل این گونه مسائل کنیم و حتی اگر ثابت شود که مدرک آقای کردان درست نیست، این مسأله مشروعیت رأی نمانیدگان را زیر سؤال نمی‌برد هرچند که نمایندگان حق استیضاح وزیر را دارند.
 
باهنر در پاسخ به خبرنگاری که گفت کردان به نمایندگان دروغ گفته است، گفت: یک موقع بحث شرعی و علمی می‌کنیم که آن زمان دروغ، دروغ است مثلا برای نمایندگان می‌گوییم باید ملتزم به مبانی شرعی باشند که این التزامی عرفی است، نه یک التزام و دقت علمی.
 
وی با بیان اینکه دقت علمی قصد قانونگذار نیست، تصریح کرد: مگر می‌توانیم در دنیا غیر از معصومین کسی را پیدا کنیم که دروغ نگفته باشند ـ یا سهوا یا عمدا ـ ولی یکسری کارها هست که تأیید حقوقی دارد؛ مثلا فرض کنیم روزی ثابت شود آمار رأی آقای کردان میزان اعلامی نبوده است که در این صورت از همان لحطه ایشان دیگر وزیر نخواهند بود در باقی موارد نمایندگان اگر لازم دیدند، می‌توانند وزیر را استیضاح کنند.
باهنر تأکید کرد: به نظر می‌رسد این مسائل بحث و جدل سیاسی باشد و کشور را نباید معطل این مسائل کرد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم به این نتیجه رسیدند که مدل جبهه متحد اصولگرایی، کارآمدی خود را از دست داده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بیشتر اصولگرایان در انتخابات آینده به اجماع برسند.
 
وی ادامه داد: پس از تشکیل مجلس هشتم، به دلیل این که ما حزب رسمی فراگیر و شناسنامه‌دار نداریم، نمایندگان مجلس ترجیح دادند خود در داخل مجلس بنشینند و تصمیم‌گیری کنند و این موضوع را قبول نداشتند که گروهی از بیرون مجلس برای نمایندگان تعیین تکلیف کنند.
 
 باهنر از شکل‌گیری فراکسیون اصولگریان  مجلس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باید در فراکسیون اصولگرایان حاکمیت دمکراسی را به رسمیت بشناسیم و به هر تصمیمی که اکثریت رسیدند، اعضای فراکسیون به آن متعهد شوند.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر فعالیت دوباره شورای هماهنگی نیروهای انقلاب گفت: شورای هماهنگی نیروهای انقلاب از چهار یا پنج سال پیش فعال بود و با کمرنگ شدن فعالیت‌ها، بار دیگر امروز تلاش می‌کند با یک پتانسیل جدید فعال شود و تا آنجا که من می‌دانم، تشکیلات  آنها در سطح تهران است.
 
باهنر درباره وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: صریحا می‌گویم اینکه بگوییم اصولگرایان 100 درصد به اجماع می‌رسند، در اوضاع کنونی غیرممکن است، ولی ما همه تلاش خود را می‌کنیم که اکثریت بالایی از اصولگرایان به اجماع برسند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که به هر حال یکی از مصادیق اصلی اصولگرایان برای انتخابات آینده احمدی‌نژاد است، گفت: بخش‌هایی از اصولگرایان روی کاندیداتوری دکتر احمدی‌نژاد اجماع ندارند و یا بالعکس و حتی اگر بیشتر اصولگرایان روی فردی غیر از ایشان تفاهم کنند، قطعا باز هم هستند کسانی که روی وی تفاهم دارند.
 
وی در عین حال گفت: یک یا چند کاندیدا داشتن اصولگرایان در انتخابات آینده، قابل پیش‌بینی نیست،  ولی تلاش ما این است که اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان، روی یک کاندیدا به اجماع برسند.
 
نایب رئیس مجلس هشتم در پاسخ به پرسشی درباره کاندیداتوری سید محمد خاتمی در انتخابات آینده و صحبتهایی که مبنی بر رد صلاحیت وی می‌شود، تصریح کرد: آقای خاتمی در حال بررسی و جمع بندی برای حضور یا عدم حضور هستند و اینکه احتمال رد صلاحیت خاتمی وجود دارد، من قبول ندارم، چرا که ایشان از جایگاه و موقعیتی در نظام برخوردارند که بتوانند به عنوان نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: کسانی که به دنبال این هستند یا آرزو دارند که آقای خاتمی رد صلاحیت شود، فکر خامی دارند؛ جایگاه آقای خاتمی در نظام بالاتر از این حرف‌هاست که نتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند، ولی اینکه مثلا بنده به ایشان رأی دهم یا خیر، بحثی سیاسی و تشکیلاتی است.
 
باهنر تصریح کرد: آقای خاتمی حتما موافقان و مخالفان جدی دارند، همان گونه که آقای احمدی‌نژاد هم اینچنین هستند، ولی صحبت از رد صلاحیت ایشان سخیف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد