رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پلهای بزرگ راه های ارتباطی مازندران مرمت می شوند

 

پلهای بزرگ راه های ارتباطی مازندران مرمت می شوند

پل شیرود و چالکرود در محور تنکابن به رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر کل راه و ترابری مازندران از مرمت پل های بزرگ راه های ارتباطی استان طی سال جاری خبر داد.

موسی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی استان، ده مییلیارد و 700 میلیون ریال جهت تعمیر اساسی پل های بزرگ در راههای استان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: پلها به عنوان عناصر مهم و کلیدی در شبکه شریانی راههای یک کشور، نقش ویژه ای را ایفاء می کنند و تامین ایمنی و پایداری پل  در همه زمان از ضرورت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و ترابری مازندران تصریح کرد: این اداره کل بر اساس وظیفه اصلی خود در زمینه حفظ و نگهداری راههای استان تعمیرات اساسی، 11 پل بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته رحیمی، پل بزرگ پل سفید در محور قائمشهر به فیروزکوه، پل هایت در محور چالوس به کلارآباد، پل کلارآباد یک و دو، اسبچین، امرجکلا، ولی آیاد، کاظم رود در محور کلارآباد به تنکابن، پل شیرود و چالکرود در محور تنکابن به رامسر و پل بزرگ کمربندی آمل از جمله پلهایی هستند که بر اساس شرایط موجود مورد تعمیر و بازسازی کارشناسان و مامورین راهداری قرار خواهند گرفت.

وی در پایان افزود: پل ها نمی توانند برای همیشه باقی بمانند و به هر شکل و سازه ای که به کار برده شود و با هر مصالحی که استفاده شود دیر یا  زود آثار فرسودگی در آنان ظاهر می شود بنابراین موضوع ارزش پلها و خسارات ناشی از بی توجهی به نگهداری آنها یکی از مواردی است که باید به طور وسیع و گسترده مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد