رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرودگاه رامسر به عنوان نخستین فرودگاه دولتی

 

فرودگاه رامسر به عنوان نخستین فرودگاه دولتی

 بزودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد

 

وزیر راه و ترابری با اشاره به برنامه ساخت هواپیمای ایران 140 در کشور گفت : قرارداد خرید با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شده است و به زودی
نخستین مجموعه از این هواپیماها به شرکت‌های هواپیمایی کشور تحویل می‌شود.
محمد رحمتی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمد رحمتی افزود : از این نوع هواپیماها برای مسافت‌های نه چندان طولانی استفاده خواهد شد و ظرفیت آن نیز حدود 52 نفر مسافر است.
وزیر راه و ترابری گفت : امکان واگذاری کامل فرودگاههای بین المللی و بزرگ به بخش خصوصی وجود ندارد .
وی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای واگذاری 20 فرودگاه زیر پوشش شرکت فرودگاههای کشور افزود : فرودگاه رامسر به عنوان نخستین فرودگاه دولتی بزودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد سرمایه گذار بخش خصوصی موظف است سرمایه گذاری توسعه ای با هدف توسعه گردشگری در فرودگاه رامسر انجام دهد، تصریح کرد : واگذاری امور فرودگاری به علت مسایل ایمنی ، امنیتی و حاکمیتی از اقدامات بسیار پیچیده است که واگذاری فرودگاه رامسر می تواند به الگویی برای خصوصی سازی در این بخش تبدیل شود.
وزیر راه و ترابری گفت : هم اکنون 60 فرودگاه با 2500 نیروی انسانی در کشور فعال است و از 9 شرکت هواپیمایی نیز 7 شرکت غیر دولتی و خصوصی است.
رحمتی با اشاره به مصوبه دولت برای واگذاری شرکت هواپیمایی هما و ایران ایرتور گفت : مقدمات واگذاری این دو شرکت در حال انجام است.
وزیر راه و ترابری همچنین با اشاره به مذاکره شرکت‌های هواپیمایی برای خرید 25 فروند انواع هواپیمای توپولوف، ایرباس و بوئینگ گفت : پس از اتمام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری این هواپیماهای جدید به تدریج وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.
وی با اشاره به سهم 3 درصدی جابجایی مسافر و بار توسط خطوط هوایی گفت : سرعت انتقال مسافر و بار در بخش هوایی قابل مقایسه با دیگرگزینه های حمل بار و مسافر نیست و ناوگان هوایی از این لحاظ، اهمیت زیادی دارد.
به گفته وی ، در بیش از دو سال گذشته ظرفیت حمل بار و مسافر در بخش هوایی کشور سالانه 15 درصد افزایش داشت که تقریبا 3 برابر متوسط رشد اقتصادی کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد