رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ورود استادان خارجی به آموزش پزشکی کشور

 

ورود استادان خارجی به آموزش پزشکی کشور

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت از آغاز مرحله سوم فعالیت شعب بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی با پذیرش دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در یکی از شعب بین المللی از سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر بهرام عین اللهی شب گذشته در مراسم افتتاحیه نشست انجمن های علمی گروه پزشکی که با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش در جزیره کیش برگزار شد، افزود: ایجاد شعب بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی در مناطق آزاد تجاری در سه مرحله شکل گرفت که در مرحله اول پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری و در مرحله دوم پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را در بر گرفت.

عین اللهی از ایجاد پایگاه تحقیقاتی از سوی معاونت تحقیقات و فناوری در جزیره کیش به عنوان یک فرصت برای فعالیتهای تحقیقاتی نام برد و گفت: ایجاد این پایگاه تحقیقاتی به منظور پژوهش های مبتنی بر فناوری است و این گونه پژوهش ها در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی در پیشرفت کشور و ایجاد بیشترین میزان رشته های تخصصی و فوق تخصصی در کشور و پیشگام بودن ایران در منطقه از این منظر، این موارد را یکی از فرصت های پیش روی انجمن های علمی گروه پزشکی برشمرد و گفت: خوشبختانه انجمن های علمی نیز به شاخصهای مطلوبی در زمینه های کمی تعداد کنگره های برگزار شده دست یافته اند و از نظر کیفی نیز برخی از آنها توانسته اند با روی آوردن به روش های نوآور در این زمینه پیش رو باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت رقابت علمی در حوزه خلیج فارس را جدی برشمرد و گفت: ایران باید نقش تاریخی خود را در این رقابت ایفا کند و به این منظور همانطور که کشورهای حاشیه خلیج فارس سیستم Arab health را راه اندازی کرده اند باید به سوی راه اندازی سیستم Iran health نیز پیش رویم و ابتکار را در منطقه در دست بگیریم.

وی در خصوص آمادگی شعب بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی برای همکاری با انجمن های علمی گفت: در حال حاضر شعب بین المللی در مناطقی همچون جزایر کیش و قشم و مناطق آزاد تجاری چابهار، رامسر و ارس مستقر شده اند و می توانند با انجمن های علمی همکاری لازم را داشته باشند.

عین اللهی با اشاره به برگزاری کنفرانس آسیایی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) در آبان ماه سال جاری در جزیره کیش خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روسای دانشکده های پزشکی قاره آسیا و حضور مسئولین فدراسیون جهانی آموزش پزشکی امکان مبادله تجربیات برای انجمن های علمی گروه پزشکی وجود دارد و می توانند از این ظرفیت برای تعامل مناسب علمی استفاده کنند.

وی از ایجاد کتاب الکترونیک به منظور استفاده اساتید علوم پزشکی از جدید ترین کتابهای حوزه پزشکی خبرداد و گفت: پس از ایجاد کتابخانه مجلات الکترونیک در صدد راه اندازی e-book هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از تدوین آئین نامه امتیاز دهی به آموزش مجازی خبرداد و گفت: فرصت برای امتیاز دهی به برنامه های آموزش مداوم که به شکل مجازی برگزار می شوند با توجه توسعه آموزش الکترونیکی فراهم شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه اعتبار بخشی انجمن های علمی گروه پزشکی از سوی وزارت بهداشت گفت: فعالیت انجمنها از صفر تا صد است و اعتباربخشی می تواند به عنوان انگیزه ای برای توسعه فعالیت های انجمنها محسوب شود. در این راستا در نظر داریم که جشنواره انجمن های علمی گروه پزشکی را نیز برگزار کنیم.

عین اللهی از تصویب بکارگیری اساتید خارجی و برنامه های مشترک آموزشی با خارج از کشور در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: استفاده از این اساتید در راستای استفاده هر چه بیشتر از تعاملات بین المللی است.

وی همچنین خواستار ارتقاء کیفیت برگزاری کنگره های انجمن های علمی گروه پزشکی و مشارکت انجمنهای علمی در تولید فیلم های آموزشی برای استفاده در دانشگاهها شد .

به گزارش مهر، گردهمایی روسای انجمن های علمی گروه پزشکی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش طی دو روز در جزیره کیش برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد