رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برگزاری همایش دیروز ، امروز و فردای رامسر

 

همایش دیروز ، امروز و فردای رامسر برگزار شد

 

 

رامسرنیوز- همایش دیروز ، امروز و فردای رامسر توسط کانون توسعه رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رامسرنیوز،حسن رحیمیان دبیر انجمن توسعه شهر رامسر، ابتدا طی سخنان کوتاهی هدف کانون توسعه شهر رامسر و سایر  NGO ها را بیان نمود و گفت:

هدف همه ما این است که رامسر را در جایگاه واقعی خود ببینند و برای اینکه تلاش هایمان به ثمر برسد 5 NGO در رامسر و یک NGO در تهران با همکاری شورای شهرستان ، شورای اسلامی شهرهای رامسر ، کتالم و سادات شهر و شورای بخش و روستا جلسات فشرده ای را دارند.

به گزارش رامسرنیوز، وی برای رسیدن به اهداف همایش اظهار امیدواری کرد و گفت: دبیرخانه مشترک سازمانهای مردم نهاد رامسر علاوه بر وظایف خود در این زمینه نیز تاثیر گذار باشند.

بر پایه این گزارش،در ادامه مراسم مهندس بهمن برزگر کارشناس سازمان برنامه سخنانی را در خصوص توسعه رامسر بیان نمودند و گفتند:

 برای توسعه یک استان یا یک شهرستان ابتدا باید شاخص های توسعه آن را بشناسیم و سپس آن را تقویت کنیم . وی افزود: رامسر با این موقعیت جغرافیایی و موقعیت جمعیتی با بعد خانوار 4/3 جمعیت  باید جایگاه ویژه ای داشته باشد. وی از دیگر شاخص های رامسر را کاهش درصد بی سوادی اعلام کرد و گفت: رامسر 14 دصد بی سواد دارد و این نرخ در کشور 40 درصد است. برزگر در ادامه گفت: این آمارها باید محور کار مسئولین برای توزیع منابع و بودجه قرار گیرد. مثلا شهر رامسر به دلیل محور گردشگری بودن ظرفیت هتل ها و آپارتمان های آن فقیر است و این درحالی است که رامسر تنها شهری است که در سند چشم انداز نام آن یک بار و به خاطر هواشناسی ذکر شده است. این نشان می دهد که نگاه به توسعه از جانب دولت نگاه عالمی نیست ، نگاه صرف به بودجه های عمومی دولت و توسعه از آن منظر صرفا کار اشتباهی است ، با 5/6 میلیارد تومان چه می توان کرد این هزینه ها عموما صرف نگه داشت می شود نه توسعه .

وی در پایان سخنان خود مهمترین پیشنیاز در توسعه رامسر را وجود مدیران محلی آگاه ، لسوز و پیگیر همراه با برنامه های شفاف دانست و گفت: توسعه رامسر برای همه است و نه صرفا برای قبیله یا گروهی خاص.

این گزارش می افزاید، در ادامه مهندس رضا شعبانی معاون پردازش و دفع سازمان بازیافت و تبدیل مواد  شهرداری تهران مطالبی پیرامون بازیافت و کاهش تولید زباله بیان نمود و گفت: رامسر محور گردشگری است و اولین نگاه گردشگر به نظافت شهر است  پس برای حفظ گردشگر و جذب سرمایه گذار در این شهر باید شهری تمیز و بدون زباله داشته باشیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد