رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نمایش یک هزار سکه و اسکناس تاریخی

 

 

نمایش یک هزار سکه و اسکناس تاریخی

 

مدیر موزه پول موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان گفت: در این موزه ‪ ۷۰۰‬عدد سکه و ‪ ۲۶۰‬قطعه اسکناس از دوره‌های تاریخی مختلف ایران نگهداری و به نمایش درآمده است.


پریسا اندامی روز شنبه و به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سکه‌ها و اسکناس‌های موجود در این موزه متعلق به دوره‌های تاریخی مختلف از دوره پیش از هخامنشیان تا به امروز است.

وی با اشاره به اینکه این موزه در سال ‪ ۷۶‬افتتاح شده است، اظهار داشت:
تاریخ پول و سکه در ایران زمین به دوره هخامنشایان بازمی گردد که در این زمینه سکه‌های از پیش از هخامنشایان نیز در کشور یافت شده است.

عضو هیات اجرایی ایکوم منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به اهمیت سکه در بحث یافته‌های تاریخی، تصریح کرد: وجود سکه و اسکناس نقش مهمی در کسب اطلاعات تاریخی از جمله تحول و دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

اندامی با بیان اینکه سکه یکی از بهترین مدارک برای مطالعات تاریخی است، افزود: معمولا حکام و پادشاهان در ضرب سکه و چاپ اسکناس دیدگاه‌ها و ایده های سیاسی، مذهبی، تفکر، نحوه حاکمیت و حکمرانی خود را لحاظ و اعلام می کردند.

وی اظهار داشت: موزه پول موسسه موزه‌های بنیاد به دلیل داشتن سکه‌های مختلف تاریخی و باستانی این سرزمین و اهمیت پول در بررسی دوره‌های مختلف تاریخی، از موزه‌ها مهم و موثر کشور است.

موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان در مجموع دارای چهار موزه فعال خودرو، پول ، زمان و مجموعه تاریخی کاخ رامسر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد