رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

طرح آبرسانی به شهرهای رامسر...

 

مدیرآب منطقه‌ای:

پیشرفت فیزیکی سد مخزنی البرز مازندران ‪ ۸۶‬درصد است


مدیرآب منطقه‌ای مازندران پیشرفت فیزیکی سد مخزنی البرز این استان را ‪۸۶‬ درصد اعلام کرد.

سد مخزنی البرز در ‪ ۴۵‬کیلومتری جنوب شرقی بابل در منطقه" لفور" سوادکوه بر روی رودخانه بابلرود درحال احداث است.

"عزیزالله واحد" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با باافتتاح و بهره‌برداری‌از این سد علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرهای بابل، بابلسر، امیرشهر، فریدونکنار و شهرک‌های مسیر، ‪ ۱۰‬مگاوات برق نیز تولید می‌شود.

وی تامین آب مورد نیاز ‪ ۵۴‬هزار هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستانهای بابل، قایم‌شهر، جویبار و بابلسر را از دیگر مزایای این طرح ذکرکرد.

وی یادآورشد: به‌رغم ظرفیت مطلوب و مازاد آب در غرب مازندران به میزان یک میلیارد مترمکعب، اما تاسیسات موجود دربخش آبرسانی به‌شهرها و روستاهای این مناطق با توجه به ظرفیت گردشگری آن پاسخگوی نیازها نیست.

مدیرآب منطقه‌ای مازندران اظهارداشت: برای رفع این‌مشکل دولت باید اعتبار ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های عمرانی در این مناطق تخصیص دهد.

وی از پایان مطالعات مرحله اول و دوم طرح آبرسانی به شهرهای تنکابن و خرم‌آباد خبرداد و تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر نیز به عنوان یکی از طرح‌های مصوب سفر هیات دولت به مازندران از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: برای آبرسانی به شهر رامسر خط انتقال آب از سد میجران به طول ‪ ۱۶‬کیلومتر طی امسال اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود بااجرا و تکمیل تصفیه‌خانه مشکل کمبود آب آشامیدنی این شهر رفع شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد