رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گردشگری در غرب مازندران

 

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری غرب مازندران

 

منطقه گردشگرپذیر غرب مازندران با برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی هر سال پذیرای بیش از ‪ ۱۰‬میلیون مسافر است.

آب و هوای این منطقه جگله‌ای معتدل، مرطوب و کوهستانی، سرد و نیمه مرطوب است و کشاورزی، دامداری و صنعت گردشگری اقتصاد اهالی این منطقه را تشکیل می‌دهد.

وجود آبشارها، ابهای سرد و گرم معدنی ، بوستانهای جنگلی ، غارها و چشمه ها، یادمان تاریخی، صدها مراکز اقامتی، پذیرایی ، تفریحی و به ویژه کوه، دریا و جنگل ، این منطقه را به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح کرده است.

وجود دو فرودگاه در شهرهای رامسر و نوشهر ، بندر نوشهر و جنگل‌های بی نظیر خزری در غرب مازندران از دیگر ویژگیهای این منطقه است.

شهرستان زیبای رامسر با زیبایی وصف ناپذیر در غرب مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل خزر آرمیده که با برخورداری ازانواع‌جاذبه‌های گردشگری لقب عروس شهرهای ایران را گرفته است.

شهر نمونه گردشگری و الکترونیک ، شهر سبز نمونه استان مازندران از جمله افتخارات رامسر رویایی است.

رامسر از شمال به دریای خزر ، جنوب به رشته کوه البرز، شرق به شهرستان تنکابن و غرب به شهرستان چابکسر استان گیلان وصل است.

برخورداری از ساحل زیبا، مناطق ییلاقی خوش آب و هوا، وجود فرودگاه ، پوشش متنوع ، باغات مرکبات ، چای و مزارع برنج از دیگر مناطق دیدنی رامسر است.

ییلاق رویایی جواهرده در ‪ ۲۷‬کیلومتری جنوب غربی رامسر و ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا خزر، آبشارهای طبیعی و چشمه‌های سارهایی چون آبعلی ، کوکین ، سلمل و .. هر سال گردشگران زیادی را به خود می‌کشاند.

پارک جنگلی صفارود، قله‌مخروطی شکل مارکوه با ‪ ۶۰۰‬هزار مترمربع و ارتفاع ‪ ۵۰۰‬متری از سطح دریا، چشم اندازهای زیبای شهر کتالم ، روستای اربه کله، جنگل دالخانی و ییلاق جنت رودبار و ... موجب شد تا رامسر همواره به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

هتل قدیم و جدید رامسر با معماری بسیار زیبا، کاخ موزه ، مقبره ملاسعید، امام زاده سید حسین، بی‌بی سکینه، قلعه شاه‌نشین ، کوه اشکورات، کوهستانی سماموس رامسر را به شهرهای رویارویی ایران مبدل کرده است.

آبهای گرم معدنی سودمند برای درمان بیماریهای پوستی ، رماتیسم و دردهای عصبی نظیر مکی چشمه، چشمه مارگوبن ، چشمه کردمحله و غارها قلعه بند و کور شیرچال ، مجتمع تفریحی ساحلی توسکا سرا، قلعه سیاه کوه و کوهستان لپاسر رامسر را به شهرستان دیدنی منحصر بفرد در تمام طول سال تبدیل کرده است.

شهرستان تنکابن
..............

شهرستان تنکابن در غرب مازندران با ترکیبی از جاذبه‌های مانند دریا، دشت و جنگل ، کوهستان برای انوع تورها و انگیزه‌های مختلف مناسب است.

زیباییهای طبیعی و رویایی دو هزار و سه هزار ، اب و هوای مطبوع ییلاقی و چشم اندازهای خیره‌کننده ساحلی این شهرستان را به مرکز جذب گردشگر تبدیل کرده است.

شهرهای تنکابن مانند نشتارود ، عباس آباد سلمانشهر و کلارآباد هر یک بهترین محل برای گردشگران است.

قله سیالان با ‪ ۴۶۰۰‬متر ارتفاع و با شکوهی وصف ناشدنی در منطقه دو هزار خودنمایی می‌کند، اثر طبیعی خشکه داران در کیلومتر ‪ ۳۰‬محور تنکابن به چالوس آخرین بازمانده اکوسیستم‌های جنلی جلگه‌ای شمال ایران در این شهرستان قرار دارد.

آب گرم معدنی فلک ده، جنگل‌های انبوه و کوههای پوشیده از درخت ، منطقه ییلاقی سه هزار، آبشار زیبای فرهاد جوی، دشت دریاسر، پارک جنگلی چالدره مورد علاقه مسافران و طبیعت گردان است.

غار زیبای دانیال در ارتفاعات مشرف به سلمانشهر که شباهت‌های زیادی با غار علیصدر همدان دارد، قله تنکا در قله گردن ، مرکز تحقیقات مرکبات ، ساختمان شهرداری و شهربانی و ترکیبی متنوع از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را در ردیف شهرهای مهم گردشگرپذیر کشور قرار داده است.

اکنون این شهرستان ‪ ۲۵۰‬هزار نفری برای پذیرای از مهمانان نوروزی مهیا است.

شهرستان چالوس
.............

چالوس با دوهزار و ‪ ۸۰۰‬کیلومتر مربع وسعت و ‪ ۱۳۰‬هزار نفر جمعیت در غرب مازندران دارای سابقه تاریخی فراوانی دارد.

یافته‌های باستان شناسان نشان می‌دهد که سابقه سکونت در بخش کلاردشت این شهرستان حدود شش هزار سال قبل بر می‌گردد.

کاخ چایخوران در ورودی جنوبی شهر چالوس ، کاخ اجابیت ، دریاچه ولشت که مامن پرندگان مهاجر ماهی و سایر آبزیان است.

در تمامی فصول علاقه‌مندان زیادی را برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه می‌کشاند.

یخچال‌های طبیعی سرچال ، میان سه چال ، حصارچال ، تخت سلیمان و علم چال، غاز یخ مراد، آب معدنی دلیر، جنگل‌های طبیعی سی نوا، طلاچو و پل کرات ، مرداب کندوچال ، پارک جنگلی فین و تله کابین نمک آبرود از دیگر جاذبه‌های این منطقه گردشگری است.

چالوس از جمله شهرهای است که در بین شیخ‌نشین های حاشیه خلیج فارس دارای شهرت وافر بوده و آنان همواره عشق دیدار از چالوس را در سر می‌پرورانند.

دمای هوای چالوس در تابستان ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۶‬در زمستان ‪ ۵‬تا‪ ۱۲‬درجه سانتی گراد در حال تغییر است.

شهرستان نوشهر
.............

بندر نوشهر تنها شهر مازندران است که بقیه نقاط کشورو جهان از سه طریق دریا ، هوا و زمین ارتباط دارد.

این شهرستان با یک هزار و ‪ ۷۱۶‬کیلومتر مربع وسعت ، دو بخش مرکزی و کجور ، شش دهستان و ‪ ۱۴۶‬روستا از جمله مناطق تفریحی مازندران است.

جاذبه‌های توریستی ، ساحل زیبا، جنگل‌های مشرف به شهر، منطقه خوش آب و هوای چلک و چلندر، مناطق ییلاقی کجور و هیروات که بلندترین قله مشرف به این شهرستان است ، جلوه خاصی برای گردشگران پدید آورده است.

روستای زیبای کندلوس با موزه شناسی در دامنه سبز و خرم رشته کوههای البرز، منطقه ییلاقی کجور ، دیو چشمه ، بوستان جنگلی سی سنگان که از زیبا ترین پارکهای شمال کشور بوده این شهرستان را به مرکز مهم جذب مسافر در شمال تبدیل کرده است.

بقاع متبرکه شاه ناجر، امامزاده محمد، سید علی کیا سلطان ، امام زده جعفر و امام‌زاده حسن چورن ، از دیگر اماکن تفریحی و گردشگری این شهرستان ‪ ۱۱۸‬هزار نفری است.

شهرستان نور
...........

شهرستان نور با برخورداری از نقاط ییلاقی ، کوهستانی و بسیار خوش آب و هوای مطلوب آن دسته از گردشگران و تورهایی است که خواهان آرامش ، سکوت و آب و هوای سالم هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد