رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

المپیاد ایرانیان در رامسر

 

برای نخستین بار برگزار می‌شود

المپیاد ایرانیان در رامسر

 

رییس فدراسیون کبدی گفت: با توجه به اولویت‌های استانی در مرحله اول، خانه کبدی در ‪ ۱۱‬استان احداث می‌شود.


"محمدرضا مقصودلو" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:
احداث خانه کبدی در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، همدان، خراسان رضوی، تهران، قم، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، لرستان و مازندران قطعی شده است.

وی اظهار داشت: زمین‌های مربوط به احداث خانه‌های کبدی در این استان‌ها تهیه شده و ساخت این خانه‌ها به‌زودی توسط سازمان تربیت بدنی آغاز می‌شود.

مقصودلو اضافه کرد: بعد از آغاز بهره‌برداری خانه‌های فوق در این ‪۱۱‬ استان، احداث خانه کبدی در استان‌های دیگر پیگیری می‌شود.

رییس فدراسیون کبدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آتی برای نخستین بار المپیاد ایرانیان در رده سنی نوجوانان در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی به صورت ساحلی با حضور تیم‌های چهار نفره در رامسر برگزار می‌شود.

مقصودلو افزود: دومین دوره المپیاد ایرانیان در رده سنی بزرگسال و جوانان ویژه مردان و زنان مرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود اما مکان برگزاری آن تاکنون مشخص نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین ‪ ۱۰‬اسفند نیز بازی‌های کبدی ساحلی ویژه روستاییان در استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گفته این مسوول ، سال آینده به دلیل حضور تیم‌های ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی که به‌ترتیب در هندوستان و پاکستان برگزار خواهد شد ، سالی پرکار برای فدراسیون خواهد بود.

مسابقات کبدی قهرمانی زنان آسیا نیز سال آینده در سریلانکا برگزار می‌شود.

مقصودلو ، به فعال بودن هیات کبدی در ‪ ۳۰‬استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ‪ ۱۲‬هزار ورزشکار زن و مرد به صورت سازمان یافته در سطح کشور در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

وی میزان استقبال زنان از رشته کبدی را خوب ارزیابی کرد و گفت: زنان ایران سال گذشته نایب قهرمان آسیا شدند و این نشانگر وجود استعداد و توانایی زنان در این رشته است.

اکنون حدود ‪ ۷۰۰‬داور و مربی در رشته ورزش کبدی فعالیت دارند و فدراسیون این رشته نیز به صورت مستمر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان و داوران می‌کند.

به گفته مقصودلو رشته کبدی یکی از ورزش‌های اصیل ایرانی و کم هزینه است که متاسفانه در ادوار گذشته به آن توجه لازم نشده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد