رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرودگاه رامسر به بخش خصوصی ...

 

فرودگاه رامسر به بخش خصوصی واگذار شد

 

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: بر اساس قراردادی که چهارشنبه هفته گذشته منعقد شده است، برای اولین بار در کشور فرودگاه رامسر به بخش خصوصی واگذار شد.

سعید چلندری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری افزود: طرح اولیه شرکت فرودگاه‌های کشور برای توسعه و فرودگاه رامسر با اعتباری معادل 25 میلیارد تومان منعقد شده است که شرکت خصوصی مورد نظر که یک شرکت داخلی است، رقم بالاتری را برای ایجاد و توسعه فرودگاه پیشنهاد کرده است.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این فردوگاه تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.
چلندری خاطرنشان کرد: این شرکت متعهد شده است که باند و ترمینال جدید را بر اساس نقشه‌های تهیه شده بسازد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده درباره مصوبات دولت در استان مازندران در بخش فرودگاهی از توسعه فرودگاه ساری، واگذاری زمین در فرودگاه نوشهر و رامسر برای احداث جایگاه سوخت، واگذاری زمین نهاد ریاست جمهوری و مجتمع ملاصدرا در شهرستان رامسر برای توسعه این فرودگاه و همچنین راه دسترسی جواد الائمه در فرودگاه ساری را مصوبات دولت در استان در این بخش برشمرد.
مدیر کل فرودگاه های استان مازندران توسعه فرودگاه ساری را در 14 پروژه بیان کرد و افزود: 9پروژه از مجموع طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه ساری به بهره برداری رسیده است.
چلندری اعتبار قابل هزینه برای اجرای این طرح ها را حدود 5/8 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مابقی پروژه‌های توسعه فرودگاه ساری تا شهریور سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به مصوبه ساخت جایگاه سوخت در فرودگاه نوشهر و رامسر گفت: 6 هزار متر مربع برای فرودگاه نوشهر و 6 هزار متر مربع برای فرودگاه رامسر به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران تحویل شد، به طوری که کلنگ ساخت جایگاه سوخت نوشهر به زمین زده شد و جایگاه سوخت رامسر نیز تا پایان سال 86 به زمین زده خواهد شد.
مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران درباره مصوبه معاوضه زمین ملاصدرا برای توسعه فرودگاه رامسر نیز اظهار داشت: رئیس جمهور در این زمینه دستور لازم را صادر کرد و زمین معوض به نهاد ریاست جمهوری نیز داده که مطالعات فاز اول و دوم آن نیز به پایان رسیده و تاکنون بالغ بر 5/1 میلیارد تومان هم در فرودگاه مورد نظر هزینه شده است.
وی در پایان درباره راه دسترسی به فرودگاه ساری نیز افزود: تقریباً تملک زمین برای ساخت این راه به پایان رسیده و تا پایان سال 87 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد