رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تهدید آینده جنگل‌های غرب مازندران

 

کمبود نیروی متخصص

تهدید آینده جنگل‌های غرب مازندران

 

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران گفت:کمبود نیروی متخصص، کارآزموده و کارآمد در بخش حفاظت، آینده جنگل‌های این منطقه را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

"سیدابوطالب وهابی" روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اکنون ‪ ۱۷۰‬نیروی حفاظتی از ‪ ۶۲۰‬هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه محافظت می‌کند.

جنگل‌های غرب مازندران ‪ ۳۲۳‬هزار هکتار مساحت دارد که‌انواع گونه‌های صنعتی و نادر و گونه‌های با ارزش ژنتیکی و ذخیره‌گاهی در آن وجود دارد.

وی اظهار داشت : در زمان حاضر به ازای سه تا چهار هزار هکتار، تنها یک نیروی محافظ وجود دارد که این رقم نسبت به استاندارهای موجود، کافی نیست.

وی همچنین به گسترش و پراکنش عرصه‌های منابع طبیعی منطقه‌اشاره‌و خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی مجرب، امکانات و تجهیزات فرسوده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ساکنان حاشیه جنگل‌ها از جمله معضلات پیش روی این نهاد در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران اعتبار امسال بخش حفاظت را هشت میلیارد و ‪ ۶۲۴‬میلیون ریال اعلام واضافه کرد: هنوز نیمی از این اعتبار تخصیص داده نشده است.

وهابی به کارگیری نیروی بسیج در قالب طرح صیانت از عرصه‌ها، ایجاد یگان حفاظت و حاکمیت بخشیدن و اعمال تبصره ذیل ماده ‪ ۵۵‬در برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی را از دستاوردها و اقدامات موثر در کاهش قاچاق چوب و تجاوز به عرصه‌ها منابع ملی اعلام کرد.

وی گفت : ایجاد مرزهای حایل، کمربند حفاظتی و بنج مارک در مرزمستثنیات اشخاص و اراضی منابع ملی باهدف تثبیت عرصه‌های منابع طبیعی ازدیگر اقدامات این اداره کل در چهار سال گذشته است که همچنان با قوت انجام می‌شود.

وهابی اجرای حدود ‪ ۱۲۰‬کیلومتر سیم‌کشی و فنس‌کشی و ‪ ۴۵‬کیلومتر بنج‌مارک در مناطق جنگلی شهرهای رامسر، تنکابن و چالوس و رامسر را در پیگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی مهم تلقی کرد.

حوزه استحفاظی اداره‌کل منابع طبیعی نوشهر از رامسر تا رویان نور امتداد دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد