رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از رامسر وارد شبکه گاز مازندران

 

 

روزانه ‪ ۱۷میلیون مترمکعب گاز

از طریق خطوط لوله گاز از رامسر وارد شبکه گاز مازندران می شود

 

 
مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، مشکل افت فشار و قطع گاز در استانهای شمالی کشور به ویژه مازندران رفع می‌شود.

" عزیزالله رمضانی" روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری جلسه ستاد بحران استان در ساری در جمع خبرنگاران، مدیریت بهینه مصرف ، قطع گاز مجتمع‌های بزرگ صنایع، تجاری و ادارات به منظور نیاز مصارف خانگی را ازجمله این تمهدیدات ذکرکرد.

وی اظهارداشت:درزمان حاضر به منظور رفع نیاز مصارف خانگی ،محدودیت‌هایی در ‪ ۱۷استان کشور اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر روزانه ‪ ۱۷میلیون مترمکعب گاز از طریق خطوط لوله گاز از رامسر وارد شبکه گاز مازندران می‌شود.

وی ادامه داد: تزریق گاز از دیگر مبادی تا زمان عادی شدن وضعیت و تامین نیاز مصارف خانگی در استانهای شمالی به ویژه در مازندران ادامه خواهد داشت.

مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در زمان حاضر حداکثرتولید گاز در کشور انجام می‌شود که با قطع گاز از ترکمنستان وهمچنین افزایش سرما در کشور این میزان در برخی از استانها جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانی گفت: به ازای هر درجه کاهش دما، مصرف گاز نیز ‪ ۱۳تا ‪ ۱۴میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و به طور متوسط روزانه ‪ ۴۵۷میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود.

وی افزود: روزانه ‪ ۲۴میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان وارد کشور می‌شد که بخش عمده‌ای از آن در مازندران مصرف و بخش دیگر نیز در استانهای سمنان ، گلستان و گیلان به مصرف می‌رسید.

وی ادامه داد: اقداماتی برای رفع مشکل افت فشار و قطع گاز در برخی از استانهای کشور صورت گرفته و به همین منظور نیز ایستگاههای تقویت فشار گاز در کشور تغییر آرایش پیدا کرده‌اند.

وی گفت: در زمان حاضر هشت استان کشور شامل، استانهای مازندران، گلستان، اردبیل، لرستان، آدربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی با مشکل جدی افت فشار و قطع گاز مواجه هستند.

وی افزود: احداث خط لوله جدید گاز از عسلویه به مازندران در دستور کار قرار دارد تا ضریب اطمینان در این مناطق افزایش یابد.

بیش‌از ‪ ۱۳میلیون خانوار در کشور مصرف‌کننده گاز هستند.

مدیرگاز رسانی شرکت ملی‌گاز ایران به همراه معاون عمرانی وزیر کشور و نماینده ویژه رییس جمهور در هیاتی به منظور بررسی مشکلات ناشی از افت فشار و قطع گاز روز پنجشنبه به مازندران سفر کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد