رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

«درس‌هایی از قرآن»

 

برندگان مسابقه پیامک «درس‌هایی از قرآن»

 رضا عشورنژاد از رامسر

 

گروه فعالیت‌های قرآنی: برندگان مسابقه پیامک شماره یک، دو، سه و چهار درس‌هایی از قرآن توسط موسسه ترویج فرهنگ قرآنی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مریم بافی از قزوین، افسانه چراغی از مسجدسلیمان، معصومه مهدیانی از تویسرکان، حمید زارع از زرندیه و مجتبی تقوایی‌نژاد از شیراز از جمله برگزیدگان شماره یک مسابقه پیامک درس‌هایی از قرآن هستند.

لیلا عظیمی از ساری، مهدی بدیعی از تهران، مطهره فتاحی از کاشان، مریم صالحی از تهران، خدامراد چلویی از تهران، مجید قاسمی از بشرویه، مصطفی لکی‌بهادری از مشهد، آذر سلیمانی از تهران و فاطمه شهسواری از کرمانشاه از دیگر برگزیدگان دوره اول مسابقه پیامک شماره یک، هستند.

موضوع این برنامه، گسترش اسراف، در همه امور زندگی است که با عناوین:1- نفوذ اسراف، 2- اسراف، یکی از مصادیق طغیان، 3- زندگی پسندیده، در گرو قناعت‌ورزی، 4- ضرررسانی به جسم، از مصادیق اسراف، 5- اسراف، یکی از گناهان کبیره، 6- مقدار و میزان نفقه در نزد امام رضا(علیه‌السلام)، 7- وسواس در نظافت و طهارت، از مصادیق اسراف، 8-اسراف در سرمایه عمر و توجه به اولویت‌ها در انتخاب هزینه‌ها، اجرا شد.

حسن افچنگی، ناصر عسکراغلی از ارومیه، مصطفی پرتوی از قم، مهسا بابایی از تهران، نرگس نجفی از تهران، رضا عشورنژاد از رامسر، جواد اسدپور از مشهد، سکینه طهمورثی از بومهن، مژگان ابراهیمی از مشهد، حامد فروزنده از لار، مریم اسدزاده از مراغه، رؤیا جعفری از بروجن، رحیم‌علی جهاندار از رستم‌آباد و حسین مختاری از کرمان به‌عنوان برندگان مسابقه پیامک شماره دو درس‌هایی از قرآن که در تاریخ هشتم آذر ماه پخش شد، معرفی شدند.

موضوع این برنامه محیط زیست در اسلام با عناوین:1- عناصر طبیعت، نام سوره‌های قرآن، 2- مالکیت انسان در چارچوب ضوابط الهی، 3- نقش عناصر طبیعت در حفظ محیط زیست، 4- حفظ محیط زیست در همه شرایط و مکان‌ها، 5- نفی ضرررسانی به دیگران در همه امور زندگی، 6- نقش مردم در حفظ محیط زیست، 7- تأکید خداوند بر پاکیزگی محیط زندگی، 8- نقش حکومت‌های فاسد در تخریب محیط زیست و 9- حفظ عناصر معنوی در محیط زیست و زندگی است.

برندگان مسابقه پیامک شماره سه درس‌هایی از قرآن که در تاریخ 15 آذر ماه پخش شد شامل؛ «اکرم کریمی (برنده ویژه) از اصفهان، فاطمه اکبرپورروشن از بروجرد، بهناز باغبانی از نهبندان، صدیقه رجبی از شیراز، راضیه خابجونی از شهرری، فاطمه‌سادات موسوی از تهران، حسن روح‌بخش از بجستان، فائزه حسنیان از تبریز، مریم رستمی‌نژاد از شاهین‌شهر، نیره حدادی از تهران، رضا دیناری از ایلام، سیده‌معصومه عبداللهی از ساری، زهرا انجم‌شعاع از کرمان و محرم فتحی‌زاده از مرند هستند.

موسسه ترویج فرهنگ قرآنی جهت آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با معارف قرآن، مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن را از سالروز تولد حضرت ثامن‌الائمه علی‌بی‌موسی‌الرضا‌(ع) به صورت پیامک اجرا می‌کند.

موضوع این برنامه، آثار و خطرات اسراف است که 15 آذر ماه با عناوین: 1- نقش اسراف در ایجاد کینه و عداوت، 2- فقر و تنگدستی در اثر اسراف و تبذیر، 3- تن‌پروری و رفاه‌طلبی در اثر ولخرجی و اسراف، 4- مصرف‌زدگی، کمک به اقتصاد بیگانه، 5- عزت در قناعت است، نه اسراف، 6- حساب و عقاب قیامت، در حلال و حرام، 7- رعایت حال بستگان میّت در مراسم فاتحه، 8- اسراف در ساخت مقبره برای مردگان، 9-دوری از تجملات و اسراف در ساخت مسجد، پخش شد.

«حسن حق‌دادی از تربت حیدریه، محمدتقی قاسمی از ساوه، طیبه قائدی از بندرگناوه، جلیل حسنی از زنجان، علی‌اکبر خسروی از سربیشه، سید اصغر حسینی از عجب‌شیر، شیلا شیخی‌ده‌آبادی از میبد، علی احمدوند از کرمانشاه، گوهر حسامی از شیراز، حمید زارع از یزد، ریحانه فیض‌الله از اهواز، عاس دانشور، سمانه رجائی از کرج، سید جعفر زینال‌پور از ارومیه» برندگان مسابقه پیامک شماره چهار درس‌هایی از قرآن هستند که در تاریخ 22 آذر ماه پخش شد.

این برنامه با موضوع صرفه‌جویی در زندگی با عناوین: 1- لذت خدمت به بیماران و گرفتاران، 2- لذت‌های معنوی و عبادی، 3- لزوم برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی در دستگاه‌های دولتی، 4- توجیه اسراف، با عناوین مذهبی!، 5- میانه‌روی در مصرف، خواست و اراده الهی، 6- صرفه‌جویی، بیمه از فقر و تنگدستی، 7- حسرت و پشیمانی از عمر بر باد رفته!، 8- پرداخت خمس و زکات، عامل رشد سرمایه، 9- صرفه‌جویی، شکر عملی نعمت‌های الهی، پخش شده بود.

یادآوری می‌شود، موسسه ترویج فرهنگ قرآنی جهت آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان با معارف قرآن، مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن را از سال‌روز تولد حضرت ثامن‌الائمه علی‌بی‌موسی‌الرضا‌(ع)به صورت پیامک اجرا می‌کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد