رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بخش سوم زندگینامه مهدی حلاجیان

 

بخش سوم زندگینامه مهندس مهدی حلاجیان

 

                                            مهدی حلاجیان  

                              http://24esfand.blogsky.com/ 

 

سوابق و تجربیات

مهندس مهدی حلاجیان در زمان دانشجویی وارد حوزه ریاست سازمان صدا و سیما شددر این مقطع به عنوان :

 - کارشناس حوزه ریاست سازمان صدا و سیما

 - کارشناس معاونت تحقیقات و برنامه ریزی

 - عضو کمیته تخصیص ماهواره

 - عضو کمیسیون اعزام به خارج

مشغول به خدمت شد.

مهندس مهدی حلاجیان دوران باقی مانده ی خدمت مقدس سربازی خود را در بنیاد فرهنگی روایت فتح طی کرد. در این مدت با اشاره به برگزاری  هشتمین جشنواره ی فیلم های دفاع مقدس و اولین دوره ی بین المللی کردن این جشنواره  و نظر به توانمندی های ایشان و آشنایی با فیلم و سینما ؛ همکاری با قائم مقام جشنواره ؛ مسوولیت برنامه ریزی و پیگیری  جشنواره و در نهایت  مسوولیت امور لبنان این جشنواره به وی محول شد.در زمان برگزاری مراسم اختتامیه ی جشنواره مسوولیت هماهنگی توزیع و اهدای سکه های برگزیدگان و پس از پایان جشنواره نیز مسوولیت تسویه حساب قراردادهای مالی را به عهده گرفت. 

بلافاصله پس از پایان خدمت سربازی ؛ مجددا به سازمان صدا و سیما مراجعت کرده و ادامه ی کارهای حوزه ریاست سازمان و مسوولیت راه اندازی مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما را به عهده گرفت.پس از پایان راه اندازی مرکز ؛ به عنوان سرپرست امور اداری مرکز نظارت و ارزیابی ادامه فعالیت داد.

مهندس مهدی حلاجیان در شهریور سال ۸۰ وارد بخش فنی سازمان ؛  امور پیمانکاری معاونت فنی در امور طرح و توسعه که بعدها به معاونت توسعه و فناوری رسانه تغییر نام داد ؛  شد.در ابتدای ورود به بخش فنی سر ناظر تاسیسات برق و مکانیک ( الکترومکانیک ) بزرگترین پروژه ی استودیوی رادیو تلویزیونی شد.  پروژه پخش جدید با سطح اشغال ۲۳ هزار مترمربع شامل۱۰ استودیوی رادیویی و ۹ استودیوی تلویزیونی و بیش از ۱۱۰ اتاق ادیت ؛ تدوین و ثبت گزارشات تلفنی با بهترین تجهیزات صوتی ؛ تصویری ؛ اعلام و اطفای حریق ؛ سیستم توزیع شبکه های اینترنت و...در شمار یکی از بزرگترین فضاهای رادیو و تلویزیون خاورمیانه است که در یک جا مجتمع شده است.

این پروژه پس از تحویل موقت توسط رییس جمهور وقت دکتر سید محمد خاتمی به عنوان پروژه ی بزرگ ملی افتتاح شد. پس از آن رییس دولت نهم دکتر محمود احمدی نژاد نیز از این پروژه بازدید نمودند.

پس از پایان این پروژه ؛ مدیریت پروژه ی  احداث ساختمان جدید صدا و سیمای گیلان با سطح اشغل ۶۵۰۰ مترمربع و در بر گرفتن ۶ استودیوی رادیو و تلویزیونی شده اند.

 

سایر فعالیت ها :

مهندس مهدی حلاجیان  ضمن فعالیت در بخش های حوزه ی ریاست و فنی سازمان هدایت و سرپرستی همایش های زیر را نیز برعهده داشتند:

 - مسوول مالی ؛ پشتیبانی و اجرایی هم اندیشی امام علی علیه السلام و رفتار علوی   

 - مسوول اجرا و نظارت غرفه ی روزنامه ی جام جم در نمایشگاه مطبوعات سال ۸۵ این غرفه رتبه ی نخست نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

 - مسوول برپایی نمایشگاه فوتبال جام جهانی سوم در پارک ملت تهران. این نمایشگاه توسط شهرداری تهران و همزمان در آلمان نیز برپا شده بود.

 - مسوول مالی ؛ پشتیبانی و اجرایی جشنواره های دوم ؛ سوم ؛ چهارم و  تولیدات رادیویی و تلویزیونی پیرامون نمازو نیایش

 - مسوول هماهنگی ؛ پشتیبانی و اجرایی هم اندیشی اول ؛ دوم و سوم دبیران ستاد اقامه ی نماز و امر به معروف و نهی از منکر مراکز صدا و سیمای کشوردر مشهد مقدس

- مسوول هماهنگی و اجرایی مسابقه ی بزرگ نامه ای به خدا با مشارکت شبکه دو سیما و شرکت ۶۳ هزار دانش آموز کشور

 - مسوول تبلیغات و هماهنگی جشن بزرگ شکوفه های آسمانی در مجموعه ی تفریحی سرزمین عجایب ؛ جشن تکلیف دختران دانش آموز شهر تهران

 - مسول اجرایی و پشتیبانی همایش نظارت مردمی و نقش آن در اصلاحات اجتماعی

 - مسوول مالی ؛ اجرایی و هماهنگی مسابقه و جشن  بزرگ بچه های ایران سلام در بم با حضور ۲۲ هزار دانش آموز بم و اجرای برنامه ی تلویزیونی عمو پورنگ در شهرستان بم

 - مسوول پیگیری و تصویب کاست و سی دی شعرهای کودکانه ی نماز و بچه ها

 - مسوول پیگیری کاست و سی دی عاشورا به خوانندگی علیرضا عصار

 - مسول هماهنگی و تبلیغات گردهمایی های کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی

 - مسوول هماهنگی برگزاری جشن هزارمین شماره ی روزنامه ی جام جم

- کارشناس محتوایی و ناظر بر چاپ کتاب های

      بچه های خوب کارهای خوب

      بچه های ایران سلام

      خلاصه مقالات نظارت مردمی و نقش آن در اصلاحات اجتماعی

      مقالات نظارت مردمی و نقش آن در اصلاحات اجتماعی

 - کارشناس نظارت بر طراحی و چاپ پوسترهای همایش ها و هم اندیشی های یادشده

 - کارشناس طراحی ؛ چاپ و نظارت براجرای طراحی صحنه ی همایش ها و هم اندیشی های یاد شده

آشنایی و ارتباط با مسوولین

 در این مقطع وی همکاری با مسوولین زیر را تجربه نمود:

 - مهندس حسین محمدی ؛ معاون تحقیقات و برنامه ریزی صداو سیما ( وی هم اکنون مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری می باشد. ) 

 - مهندس غلام حسن حیدری قائم مقام اجرایی معاونت تحقیقات و برنامه ریزی  ( وی پیش از آن ۱۲ سال مسوولیت مدیر کلی بازرسی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت و سپس قائم مقام  مرکز نظارت و ارزیابی و در دولت نهم مشاور سازمان ملی جوانان بوده است )

 - دکتر علیرضا تقی پور ؛ مدیر کل نظارت و ارزیابی مراکز صدا و سیمای کشور ( وی پیش از آن دبیر ستاد اقامه نماز سازمان بوده و تجربه ی دو دوره نمایندگی مجلس  ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان تهرانرا پشت سر دارد. )

 - حسین هراتی ؛ مشاور رییس سازمان صدا وسیما ( وی پیش از آن دو دوره نماینده ی مجلس ؛ معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و هم اینک نیز در دولت نهم قائم مقام معاون آموزش و پرورش است. )

- دکتر عبدالرضا شیخ الاسلام مدیر عامل شرکت ساراتل ایران ( وی در دولت نهم ابتدا استاندار استان هرمزگان و به سمت مدیر دفتر رییس جمهور منسوب شد )

- محمد جواد محمدی زاده رییس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداو سیما ( وی قبلا استاندار استان لرستان ؛ معاون تحقیقات و برنامه ریزی سازمان صدا و سیما ؛ مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران رابه عهده داشت و در دولت نهم استاندار استان خراسان رضوی می باشد. )

و......

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد