رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در رامسر به پایان رسید

 

گردهمایی سراسری هنرمندان تئاتر در رامسر به پایان رسید

 

بهروز اثباتی معاون امور فرهنگی و پرورشی نیروی مقاومت بسیج در اختتامیه پنجمین گردهمایی سراسری هنرمندان تئاتر گفت:« فرهنگ نقطه قوت کشور ایران است و در طول تاریخ ثابت شده است هر دشمنی که از این راه وارد شده  نه تنها شکست خورده که در فرهنگ ایرانی مستحیل شده است. »
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر: پنجمین گردهمایی سراسری هنرمندان تئاتر دفاع مقدس با تغییر در برنامه ریزی به دلیل سرمای ناگهانی در شهر رامسر یک روز زودتر به پایان رسید.
به گزارش میراث خبر پنجمین گردهمایی سراسری هنرمندان تئاتر دفاع مقدس که در مجموعه فرهنگی و تفریحی شهدای هفتم تیر رامسر برگزار شد و با مراسم اختتامیه ای غیر رسمی بعد از ظهر پنج شنبه 8 آذر ماه به پایان رسید.
سردار بهروز اثباتی معاون امور فرهنگی و پرورشی نیروی مقاومت بسیج و مدیر بنیاد روایت فتح در بخشی از این اختتامیه با تشریح شرایط سیاسی و سوق الجیشی ایران در منطقه و جهان گفت:« دشمنان ما در حال حاضر برای مبارزه با ایران از راه های فرهنگی و هنری استفاده کرده اند.  آن چه مبدا تحول است شخصیت هنرمند است. از دید امریکا بعد از راه های براندازی نظامی و امنیتی، عاملی که  می تواند رگ حیاتی ما را بزند و عملیات نظامی از عهده آن بر نیامده  هنر است.»
وی با طرح این سوال که چقدر از موفقیت ما در قبال تهدیدها به واسطه سنتها، توانمندی فرهنگی و انرژی چند هزارساله ما بوده است؛ گفت:« به گمان ما اتفاقا در همین نقطه است که دشمنان ناکام مانده اند و نتوانسته اند راه نفوذ را پیدا کنند. »
به اعتقاد اثباتی هر گاه که دشمن به نقطه قوت یک سرزمین حمله کرده شکست خورده است:« فرهنگ نقطه قوت کشور ایران است و در طول تاریخ ثابت شده است هر دشمنی که از این وارد شده  نه تنها شکست خورده که در فرهنگ ایرانی مستحیل شده است. »
مدیر بنیاد فرهنگی روایت فرهنگ در بخشی از گفته های خود با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در نشست با بسیجیان سراسر کشور ضمن تاکید براین نکته که بسیج تنها نظامی گری نیست، گفت:«ما بدون هنر نمی توانیم از خودمان دفاع کنیم. مطمئن باشید که اگر جنگی نظامی رخ دهد از نظر نظامی و حتی ذخیره غذا دچار مشکل نداریم. مسئله ما نداشتن تاکتیک هنری و فرهنگی است.»
وی با تاکید براین که تئاتر یکی از هنرهایی سالم است و هرکسی که وارد آن شده است تقدس آن را درک کرده است؛ از هنرمندان خواست به عنوان سرلشگرهای هنری به تاکتیک های فرهنگی برای تقویت بسیج بیاندیشند.
در ادامه این مراسم برخی از شرکت کنندگان با طرح موضوعاتی، مسائل خود در باره تئاتر و هنر و بسیج ارائه دادند.
همچنین در پایان این نشست دو روزه در رامسر و پایان کارگاه های سه گانه علاوه بر اعلام موجودیت کانون کارگردانان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و پیشنهاد راه اندازی کانون پژوهشگران تئاتر مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس که از روز هفتم آذر در رامسر برپاشده بود با برگزاری سه کارگاه پژوهشی به پایان رسید.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد