رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جشنواره قرآن و عترت در رامسر

نهمین جشنواره قرآن و عترت استادان دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذر ماه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی نهمین جشنواره قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، آذر ماه برگزار می‌شود.

عبیر علوی - مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

«عبیر علوی» مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این خبر اظهار کرد: علاوه بر استادان و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور همچنین طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی، تمسک به قرآن و ثقلین، تحقق فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تقویت بنیه علمی و معنوی اعضای هیئت علمی در زمینه‌های قرآنی و علوم اسلامی و ایجاد بستر مناسب برای نشر معارف قرآن کریم و تعالیم معصومین(ع) در میان دانشجویان و گسترش حوزه تحقیق و پژوهش در زمینه موضوعات کاربردی اسلامی و فرهنگی را از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

علوی با اشاره به یکسان بودن منابع آزمون برای دانشجویان و استادان تصریح کرد: با وجود شباهت در منبع امتحان، سئوالات در دو سطح مختلف مطرح می‌شود و به حائزان رتبه‌های اول تا سوم در مرحله مقدماتی توسط واحد مربوطه جوایزی اهدا خواهد شد.

 کارشناس مسئول واحد قرآن و عترت واحد علوم تحقیقات:
تمسک به قرآن و ثقلین، تحقق فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تقویت بنیه علمی و معنوی اعضای هیئت علمی درزمینه‌های قرآنی و علوم اسلامی و ایجاد بستر مناسب برای نشر معارف قرآن کریم و تعالیم معصومین(ع) در میان دانشجویان و گسترش حوزه تحقیق و پژوهش در خصوص موضوعات کاربردی اسلامی و فرهنگی از اهداف برگزار این مسابقات است.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم و تحقیقات، افزود: تفسیر موضوعی قرآن کریم (سوره لقمان)شرح نهج‌البلاغه(نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع))، حفظ موضوعی قرآن با ترجمه انگلیسی(ترجمه 30 جزء)، سیره معصومین(ع)، شرح موضوعی صحیفه سجادیه، احکام بانوان و آقایان از رشته‌های برگزاری این دوره مسابقه است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در رشته نماز، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا، گفت: حفظ و ترجمه فارسی قرآن کریم جزء 30، حفظ و ترجمه فارسی قرآن کریم؛ پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء، 30 جزء و قرائت قرآن کریم به روش تحقیق و ترتیل از دیگر رشته‌های این مسابقات قرآنی است.

عبیر علوی - مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

علوی به برگزاری مسابقات استادان دانشگاه در رشته پژوهش قرآنی و هنر و ادبیات دینی اشاره و تصریح کرد: در رشته تحقیقات، موضوع مورد نظر محقق باید مرتبط با موضوعات اسلامی و فرهنگی از موارد مورد نیاز نسل جوان و کاربردی باشد.

وی، رشته نرم‌افزار علوم قرآنی و تاریخی را از رشته‌های بخش پژوهش دانست و افزود: کاربردی بودن موضوع انتخابی، جامعیت، سهولت استفاده و نوآوری باید در این تحقیق لحاظ شود و هر فرد می‌تواند فقط در یک رشته شرکت کند.

علوی اظهار کرد: آثار بخش‌های پژوهش و هنر ادبیات دینی باید توسط اعضای هیئت علمی تا 15 بهمن سال جاری تحویل شود.

کارشناس مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه آزاد عنوان کرد: موضوعات بخش هنر و ادبیات نهمین جشنواره قرآن و عترت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها شامل؛ نمایش‌نامه‌نویسی(اخلاقیات و قصص قرآن کریم) با ارتباط مستقیم با معارف قرآن کریم، داستان‌نویسی، شعر، طراحی، نقاشی، تذهیب و عکس است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به کانون‌های قرآن واحدهای دانشگاهی خود مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره قرآن و عترت استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویان، 25 آبان ماه در رامسر برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد