رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شش طرح منابع طبیعی در غرب مازندران

شش طرح منابع طبیعی در غرب مازندران هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران گفت:
در هفته دولت شش طرح منابع طبیعی در حوزه این اداره‌کل به بهره‌برداری می‌رسد.

" قاسم پورولی بندپی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای اجرای این تعداد طرح‌ها شش میلیارد و ‪ ۳۸۱‬میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی اظهار داشت : این طرحها شامل ‪ ۲‬دستگاه ساختمان منابع طبیعی و چهار پروژه آبخیزداری در حوزه شهرستانهای رامسر ، چالوس، نوشهر و بخش کجوراست.

به گفته او با بهره‌برداری چهار طرح آبخیزداری بیش از چهار هزار خانوار روستایی منطقه از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران نیز با اشاره به تقاضا برای ساخت هتل در سواحل غرب مازندران خاطرنشان کرد : مکانهایی که دارای سابقه تخلف و تجاوز به حریم دریا باشند، شانسی برای کسب موافقت قبل از آزادسازی حریم از دریا از منابع طبیعی ندارند.

" بهزاد انگورج " به ایرنا افزود : صدور هر گونه موافقتی قبل از آزاد سازی حریم دریا ، موافق قوانین جاری نبوده و مطابق قانون اراضی ساحلی و مستحدثه علیه متخلفان اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد : اجرای دقیق حکم قضایی و آزادسازی حریم دریا در اولویت اقدامات دستگاههای اجرایی از جمله منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ساخت و سازهای موجود در ساحل کورکورسر نوشهر را که در گذشته انجام شد غیر قانونی برشمرد و گفت : تاکنون هیج گونه موافقتی برای آن صادر نشده است.

وی یادآور شد : در این مورد می‌بایست پس از کسب نظر موافق ،مطابق تبصره ذیل ماده هفت قانون اراضی مستحدث و ساحلی برای مالکین قرار داد اجاره تنظیم شود.

این ماده از قانون برنامه چهارم، دولت را موظف کرده‌است کلیه وزارتخانه- ها و موسسات دولتی را به شکلی ساماندهی نماید که تا پایان این برنامه عقب نشینی ‪ ۶۰‬متر از حریم دریا را صد درصد انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد