رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گزارش همایش شهر الکترونیکی رامسر

 

برگزاری همایش شهر الکترونیکی رامسر

 

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت : اگرچه ایران جایزه نوآوری و خلاقیت در شهرهای الکترونیکی قاره آسیا و اقیانوسیه را کسب کرده است ولی نیاز به تلاش بیشتری داریم .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر علی اکبر جلالی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در همایش ایجاد شهر الکترونیکی گردشگری رامسر که به همت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در هتل اسرم ساری برگزار شد گفت : در حال حاضر 95 درصد اقتصاد دنیا بر پایه IT است و ما در این زمینه فقط برنامه نوشتیم .

وی ادامه داد : اگر در بخش گردشگری از طریق شهر الکترونیکی اقدام نکنیم چیزهای مهمتری را از دست خواهیم داد .

جلالی افزود : امروزه در جهان صنعت توریسم را شرکت های کوچک تشکیل می دهند نه شرکت ها بزرگ .

وی تصریح کرد : گردشگری برای زندگی است نه زنده بودن و این مسئله باید در کشور فرهنگ سازی شود .

جلالی با اشاره به اینکه باید فضای ذهنی خود را در بخش گردشگری گسترش دهیم خاطر نشان کرد : با ایجاد شهر الکترونیکی می توانیم امکانات مناسبی برای گردشگران فراهم کنیم .

وی اظهار داشت : در نظام شهر الکترونیک باید استاندارد هزینه زندگی تعریف شود تا در صورت افزایش توریسم تأثیر چندانی در جذب گردشگر نداشته باشد .

وی این ذهنیت که ایجاد شهر الکترونیکی باعث بیکار ی می شود را تصوری باطل دانست و گفت : در شهر الکترونیک می توانیم در اشتغال زایی کوشا باشیم و به طور مستقیم معضل بیکاری را رفع کنیم .

وی نیازمندی های ایجاد شهر الکترونیکی را برگزاری جلسات توجیهی ، معماری ، فن آوری اطلاعات و طراحی کلان در مجموعه نرم افزاری ، سخت افزاری و مغز افزاری دانست و افزود : مازندران می تواند پایگاه گردشگری منطقه و الگوی نمونه توسعه صنایع پاک با بهره گیری بهینه از فن آوری اطلاعات باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد